” Roblox ” är en fritt formulerad värld konstruktion spel som gör det möjligt för spelare att manus händelser och föremål i deras nivåer . En av de mest användbara skriptkommandonär ekot funktion , vilket skapar textrapporter av kod när den utförs för spelet skapare. Om en annan spelare öppnar en dörr med eko -kod , till exempel, skulle det spelskapare får ett meddelande i spelvärlden att dörren utfört öppningskommandot. Inte bara är den eko -kommandot ett bra sätt för spelare att felsöka deras nivåer , är det också ett effektivt sätt att hålla koll på händelserna transpiring i dina nivåer . Instruktioner
1
Öppna ” Roblox ” studios .
2
Välj ett objekt som du vill skapa en eko -kommando genom att dra musen över objektet .
3
expandera ” Workspace ” -mappen på höger sida av skärmen .
4
Leta upp och öppna mappen som är uppkallad efter det markerade objektet med musen .
5
Leta ” Script ” i den mappen och komma åt den genom att klicka på den. Denna åtgärd kommer att öppna koden för objektet .
6
Bläddra igenom koden för att bestämma en kodrad som du vill utföra ett eko för .
7
Typ ” print ( … ) ” efter den kod som du vill ekade , och byt ut ” … ” med en anpassningsbar meddelande . Till exempel, om du ville ha ett eko att utlösa när en dörr öppnades , skulle du skriva , ” print ( Dörren öppnades bara ) ” efter dörröppnanderader kod för en dörr -objekt .
8
Spara ändringarna .
9
värd en ” Roblox ” spel . Utlösa händelsen eller vänta på en annan spelare för att utlösa händelsen för att ta emot ekot budskap . Addera