Hur man gör en historia brädspel

Oavsett om du är ett klassrum lärare eller om din familj har en kärlek till historia , skapa din egen historia brädspel är ett roligt och utmanande sätt att studera historia fakta, viktiga personer och viktiga platser . Genom att skapa en personlig brädspel , kan du använda den för en översyn innan ett test eller den kan användas som en allmän historia spel som ska delas och avnjutas av familjemedlemmar i alla åldrar . Lär dig att återvinna en gammal spelplanen , förenkla punkt i spelet och skapa en challanging mål samt en rad motgångar längs way.Things du behöver : äldre spelplanen
Paint
2 skum penslar
Enfärgad scrapbook papper
Lim
Pennor
Stickers
Card stock Foton Sax
Dice
Spel polletter
Visa fler Instruktioner

1

bärgning en spelplan från ett spel som har förlorat sina bitar . Måla styrelsen en solid färg , täcker det gamla spelet visning . Låt färgen torka helt .
2

Utarbeta en design . Rita en design på scrapbook papper för någon organiserad rörelse i spelet . Du kanske vill skapa en grusväg , murad trottoar eller en gräsbevuxen stig . Oavsett vilken väg du väljer , planerar att skapa en rad olika hinder och möjligheter till avancemang . När utformningen är klar limma scrapbookpapper till den målade spelplanen. Dekorera bordet med hjälp av klistermärken. Addera 3

Sätt upp regler . Håll spelreglerna enkla . När du spelar med barn i skolåldern , exempelvis reglerna bör helt enkelt säga att om du svarar historia frågan korrekt , flytta token upp en plats. För att skapa en utmaning , om historien frågan svarar fel , ska spelaren flytta tillbaka två utrymmen .
4

Sätt ett mål och hinder . Som spelare framsteg , bör nivån på historia frågor vara mer utmanande . För ett hinder , på spelplanen design kan du skapa slumpmässiga fläckar , som instruerar spelaren att ” gå till strid . ” Spelaren skulle då behöva svara på en rad frågor som rör ett historiskt krig eller strid. Om frågorna besvaras korrekt , bör spelaren vara ” discarged ” från striden , om det svarade fel , ska spelaren stanna i ” striden ” tills det är deras tur igen .
5

Skapa bonuskort . På spelplanen design, införliva fläckar som instruerar spelaren att välja ett nytt antagande kort . På kortet , kommer spelaren att behöva beskriva listade historisk händelse , viktig person , eller avsluta en berömd offert. Som belöning , ska den spelare som fullbordar den bonusen att kunna flytta upp spelet vägen . Addera

Kommentera