Hur man gör en stjärna i RCT3

” Roller Coaster Tycoon 3 ” är ett klassiskt simuleringsspelför PC som låter dig designa bergochdalbanor och hantera en nöjespark . En av de diverse alternativ som finns i spelet är det fyrverkerier väljaren. Men den grundläggande fyrverkerier väljaren ofta inte tillräckligt för att möta de kreativa behov avancerade spelare . I stället finns det en Advanced Fireworks Editor som måste låsas upp med en enkel fuska . Därifrån kan Advanced Fireworks Editor används för att skapa några fler komplexa och roliga fyrverkerier att krydda din nöjespark , inklusive stjärnor . Instruktioner
Lås upp avancerade Fireworks Redaktör
1

Nämn en av dina gäster ” Guido Fawkes . ” Detta är det fusk som gör att du kan öppna Avancerade Fireworks Editor. Köpa 2

Gå till Fireworks -menyn och välj ” Advanced Fireworks Editor . ”
3

Klicka på ” Lägg till en ny Firework ” och ange ditt fyrverkeri livstid till ” 0,05 ”. Lämna de andra alternativen ensam.
Ancestor Sändare
4

Klicka på ” Lägg till en ny Sändare ” . Detta kommer att skapa vad som kallas en ” förfader emitter ” . Denna sändare skickar partiklar på plats , som var och en kommer att leka en ” barnsändare” .
5

Välj ” Sändare Rate ” och ställa starttiden till ” 0,99 ”.
< Br > 6

Fyll i ” # Partiklar ” fältet . Denna inställning bestämmer hur många stjärnor kommer att lek på skärmen . 500 är en bra början , men du kan justera den senare enligt dina egna önskemål .
7

Välj menyn ” Emitter Speed” . Använd ” Sphere ” och ” Circle ” värden för att justera utseendet stjärnan driftsättning till din egen smak , men inte använda de andra alternativen . Förutom den ” # Partiklar ” fältet ovan, Sphere och Circle värden är ett utmärkt sätt att anpassa din stjärna galler att passa dig.
8

Set ” Particle Lifetime ” till ” 0,75 ”. Detta säkerställer att förfadern emitter kommer att försvinna i tid för barnet att ta dess plats .
9

Gå till menyn ” Basics ” för partikeln och plocka partikel form du vill . Detta styr grundläggande utseende varje stjärna och är helt upp till dig . Nu är du klar med det här emitter .
Barn Sändare
10

Lägg till en ny sändare och väljer sin förälder. Se till att du väljer förfader sändare du just gjorde .
11

Gå in i grunderna partikel och välj samma partikelform du valde för förfader emitter .
12

Markera ” Sändare Rate ” skärm. Ställ in ”Start Time ” till 0,99 och antalet partiklar till ” 1 ” Detta försäkrar att barnet emitter leker först efter förfader försvinner och bara en stjärna spawnar per förfader .
13

Välj ” Sändare Speed” skärm , och ställ in ” Förälder ” till ” 0 . ” Detta alternativ avser den hastighet i förhållande till den överordnade . Genom att ställa den till 0 betyder det att den nya sändaren kommer att flytta till 0 procent av hastigheten på föräldern ; med andra ord , det kommer att stå stilla.
14

Välj ” Particle liv” -skärmen. Ställ livstid att ” 20 ” Detta är den maximala livslängden spelet gör att du kan välja för en sändare ; dock 20 sekunder förmodligen inte tillräckligt lång.
15

Skapa fler barn sändare genom att upprepa ovanstående steg så många gånger du vill . Fem gånger är en bra början . Genom att skapa fler och fler barn sändare , du effektivt öka livslängden på varje stjärna med 20 sekunder per emitter . Om du skapar fem barn utsläppskällor får du stjärnor som varar 100 sekunder . Om detta inte är tillräckligt lång för dina behov , helt enkelt lägga till fler barn trålare. Addera

Kommentera