Skapa din egen bild Game

Om du försöker lära ditt barn eller barn i lekåldern att känna igen grundläggande former, bokstäver, siffror och vardagliga föremål , utforma ett enkelt brädspel som gör lärandet spännande och underhållande . Kombinera grundläggande hantverk leveranser som vykort och klistermärken med foton eller bilder klippta från återvunna tidningar för att skapa ett spel som gör att ditt barn att lära sig och spela på samma gång . Låt ditt barn slutföra aktivitet med andra barn eller spela ensam bara för fun.Things Du behöver
8,5 -by – 11 – tums cardstock
Papper trimmer
Limstift
märka klistermärken
Markörer
Pen
Antal klistermärken Arkivfoton från familjemedlemmar och objekt
Statyetter , plastskivor , knappar eller mynt
Visa fler Instruktioner
1

Design bildspelplanenpå en 8,5 -by – 11 – tums bit kartong . Gör spelutrymmenmed hjälp av en pappers trimmer att klippa 15 2 – tums rutor av kartong i en färg som kontrasterar mot spelplanen. Använd ett limstift att fästa rutorna till spelplanen i tre rader med fem rutor — center rutorna på cardstock , vilket lämnar utrymme mellan rutorna så att de inte vidrör varandra. Köpa 2

Använd brev klistermärken för att skapa ordet ”start” i det övre vänstra rutan och ”finish ” på det nedre högra rutan. Skriv ” gå framåt två utrymmen ” och ” flytta tillbaka två platser ” på två slumpmässiga fläckar på tavlan med färgglada markörer . Dekorera resten av kvadraterna med penna doodles .
3

Skapa bild spelkort genom att skära en tredje färg på kartong i 80 3 -för – fem – tums kort med en papperstrimmer. Smycka 26 av korten med enskilda bokstavs klistermärken. Dekorera 20 av korten med siffer klistermärken från 1 till 20. Fäst en foton på familjemedlemmar eller föremål såsom livsmedel, djur och former till de återstående korten med ett limstift .
4

Samla objekt att använda som spelpjäser såsom leksaksfigurer, plastskivor, knappar eller mynt .
5

börja spelet genom att sätta spelbrickor på ”start” torget och låta ett barn dra ett kort . Om barnet kan namnge objektet i bilden , kan hon gå vidare två utrymmen . Om du måste fråga barnet en fråga som ” Är det en ko eller en katt ? ” spelaren går bara framåt en plats för att få svar direkt . Spelare flytta tillbaka en ruta för felaktiga svar , och det första barnet att nå ” avsluta ” fyrkantiga vinner. Addera

Kommentera