Aktiviteter för Jungle Gym

Om dina barn letar efter något nytt att göra på lekplatsen , kan du prova att föreslå några nya aktiviteter för dem . Dessa kan vara helt annorlunda än vad de är vana vid , eller bara kan vara en variant av deras normala djungel – gym rutin . Hursomhelst , de är bundna att ha kul med nya parklekar . Många djungel – gym verksamhet omfattar löpning , så håll ett öga på barnen i din grupp för att hålla dem säkra . Freeze !

Du behöver en visselpipa för denna. Ställ en slutpunkt på djungel gym för målgång . Den högsta punkten kommer typiskt att vara det bästa alternativet. Starta loppet en liten bit bort från klätterställning och linje barnen upp . På din första visselpipa , kommer de att börja köra mot strukturen . På nästa visselpipa, de har att frysa på plats. Om barn rör sig när de ska frysas , då de barn varje ta tre steg tillbaka . Varje efterföljande visselpipa kommer att tina upp och frysa dem . Först till de bästa segrarna .
Ring på klockan

För denna tävling behöver du ett stoppur och klocka . Placera klockan på den högsta punkten på djungel gym och barnen kommer att turas om att köra upp till klockan och ringer det . Ställ en förutbestämd tid på stoppuret och se hur många gånger varje barn kan ringa på klockan och komma tillbaka till utgångspunkten inom denna tidsperiod . Grabben med flest ringar vinner spelet . Addera Jungle Gym Tag

Barn leker ofta tag på lekplatsen , men detta är en variant av spelet de är vana att spela . I det här spelet , alla barnen börjar på djungel gym och måste stanna på den hela tiden . Om det barn som är ” det ” ser att det finns en annan spelare vidröra marken , skriker han , ” Monkey on the rocks ! ” och den spelaren blir då ” det . ” Detta gör spelet för taggen mer intressant och något svårare .
Mars av myror

Spela musik för barnen när de marscherar runt i ett område från klätterställning . När musiken stannar , de behöver för att klättra till klätterställning ; de inte är ” säker ” om inte deras fötter är från marken . Välj ett barn eller en förälder att vara ” det ” och jaga myrorna och försöka fånga dem innan de når strukturen . Den person som fångas blir nästa ” det ” och spelet börjar om . Addera

Kommentera