Elektronisk Detective spel perfekt Instruktioner

murder mystery /deckare spel ger spelarna möjlighet att sätta sina detektiv kunskaper för att använda , eftersom de samlar in och pussla ihop ledtrådar och bevis för att lösa ett brott . Ideal Toy Corp Electronic Detective dator konsol spel gör att du kan flexa din detektiv muskler , oavsett om du är nybörjare eller Sherlock Holmes Jr inställning

När du har satt sex AA-batterier , placera fyra stötfångare & quot; fötter & quot ; på konsolens undersida . I konsolens förvaringsfack, separat och placera 20 misstänkta kort ; alltid hålla dessa kort i nummerordning .

Fördela fall faktablad till varje spelare . Din faktablad har fyra sektioner: & quot ; Mordet Fakta & quot ; ( rekord sex, vapen kaliber , där mördaren flydde till och fingeravtryck information) ; & quot ; Vem var Var & quot ? ; ( skiv misstänkta ” plats vid tiden för mordet ) ; & quot ; vem som sa vad & quot ; ( korsreferensmisstänktas alibin och svar på privata frågor här ) ; och & quot ; Who Did It & quot ; ( spela in din lösning här innan anklaga någon ) . Du kommer inte att hitta relevant information när polisen upptäckte kroppen, så dra en & quot ; X & quot ; genom det avsnittet .

Välj någon att gå först , med lek fortsätter till vänster . När du har valt antal spelare , skotten tyder på att brottet har skett. Läs högt offrets antal och placering av kroppen på skärmen . . Anteckna informationen på faktablad och ta offrets misstänkt kort från spel

Välj bland tre olika svårighetsgrader , från hårdast till enklaste : Mästerdetektiven ( nivå ett ) , Skuggspel ( nivå två ) eller gumshoe ( nivå tre ) .
Alibis och privata frågor

Använd datorn för att ifrågasätta misstänkta. Du kan fråga samma misstänkta flera gånger i efterföljande varv . Att lära en misstänkt alibi , tryck & quot; Suspect & quot ; nyckel, den misstänktes numret (som du får från hennes kort) och & quot; Enter . & quot; Matcha kodnummer i teckenfönstret med de färgade avsnitt nedan displayfönstret ( siffror och bokstäver indikerar misstänkt namn , var hon var och vem han var med ) . Läs alibi högt och har en annan spelare verifiera informationen .
< P> När du vet den misstänktes alibi , ställa privata frågor för att upptäcka viktig information som t.ex. mördarens kön , vapen kaliber ( .38 eller .45 ​​) och huruvida fingeravtryck på vapnet tillhörde en udda eller jämna misstänkt. Endast misstänkta av samma kön som mördaren och som tog ut till platsen för mordvapnet kan ge dig den information fingeravtryck .
< P > Suspects på vapnet platsen , som är av motsatt kön för mördaren , kan eller inte kan ljuga om fingeravtryck ( detta är det enda fall där en misstänkt kan ljuga ) katalog

Antalet privata frågor du kan ställa beror på spelets svårighetsgrad . en fråga till nivå ett , två för nivå två och tre för nivå tre . Press & quot; Private Fråga & quot ; Frågan nummer och ange sedan . Matcha det svar som visas i teckenfönstret på frågan och svar om den misstänkte kort ( du behöver inte hänvisa till den färgade diagrammet ) .
< P > Bara du ser svaren på privata frågor som du ställer . Press & quot ; End Turn & quot ; När du är klar med att ställa frågor och registrering av uppgifter . Addera Anklagelser

Du kan göra en anklagelse per spel , i början av en sväng , innan du väljer en misstänka för förhör . Press & quot; Jag anklagar & quot ; den misstänkte nummer och ange sedan . Om du anger en falsk anklagelse , du avslutar spelet . Om du anger rätt anklagelsen , polisen sirener ljuda och du vinner .
< P> Om var och en av dina motståndare avslutar spelet med en felaktig anklagelse , måste du göra en anklagelse i början av nästa sväng . Om alla spelare gör fel anklagelser , ger datorn automatiskt det rätta svaret och alla detektiver förlorar spelet . Addera

Kommentera