Hur man gör flera nivåer på FPS Skapare

” FPS Skapare ” är en programvara som finns tillgänglig för Windows Vista och Windows 7 Den skapades av . ” The Game Creators . ” Det låter användare skapa sina egna 3 – D , första – person shooter spel , bland annat att skapa sin egen grafik , kodning AI tecken beteenden , skapa multi-player spel , scripting spelet och designa nivåer . Den fria versionen av FPS kan du skapa enkelnivåspel. Dock låter den fullständiga versionen spelarna skapa flera nivåer spel . Skapa en flernivåspelär en relativt enkel process så länge du förstå de grundläggande programmeringsspråk för FPS.Instructions
1

Skapa din startnivån med ” nivå ” fliken Läget skapa . Välj ditt rum från menyn till vänster med hjälp av musen . Placera dem på skapelsen skärmen ovanför nivån till höger på något sätt du vill. Lämna fiender och fällor ur nivån för nu .
2

Klicka på ” ny nivå ” efter att du har skapat din första . Designa din nivå med samma metod . Skapa flera nivåer med den här metoden . Markera textrutani ” Namn ” över den nivå skärmen och skriv in din nivå namn att hålla koll på nivåerna . Addera 3

Välj ” Startläge ” från spelmenyn och placera den i var och en av dina nivåer . Placera startpositionen var du vill att din spelare att starta i varje nivå .
4

Hitta den ” Win Zone ” alternativ från spelmenyn och placera en i slutet av din första nivå . Detta öppnar upp en meny av händelser som inträffar när du når denna zon . Stäng av ” End Game ” och ” Display High Score ” från menyn .
5

Klicka på ” Ändra nivå ” för att öppna upp en rullgardinsmeny med tillgängliga nivåer . Välj nästa nivå du vill att spelaren att gå till och klicka på ” OK . ”
6

Upprepa steg 4 och 5 tills du har skapat en win zon för varje nivå av ditt spel . Avsluta spelet med den slutliga segern zonen .
7

Välj ” Testa Game ” för att spela igenom spelet i ett första – persons omgivning . Nå slutet av varje nivå för att se om de win zoner fungera korrekt. Ändra sina alternativ i ” Level Design” skärm , om de inte gör det .
8

Placera dina fiender och fällor i nivåerna för att avsluta din speldesign . Addera

Kommentera