Axis & Allies Board Game Strategi

Axis and Allies är ett klassiskt brädspel från Milton Bradley , med hjälp av grundläggande strategi regler för att återskapa den globala konflikten av andra världskriget . Spelare ta kontroll över en av de fem stormakterna under kriget – USA , Storbritannien , Sovjetunionen , Nazityskland och kejserliga Japan – i ett försök att gå segrande och kanske förändra historien . Specifika strategier beroende på vilken version av reglerna som du spelar och om du använder några varianter . För klassiska Andra upplagan regler dock några grundläggande strategier råder beroende på vilket land du spelar . Sovjetunionen

Sovjet börjar spelet i en tuff plats – liktydigt med deras faktiska ställning på 1942 – och anses i allmänhet vara den svagaste av de tre allierade . Attackerande Finland /Norge eller Östeuropa i första rundan kan avsluta spelet snabbt , men deras typiska mål är att fördröja det tyska angreppet så länge som möjligt för att ge USA och Storbritannien en chans att komma till deras hjälp . Experter på AxisandAllies.org föreslår att spendera pengar på infanteri om du vill anta en defensiv strategi . Köp åtta män och flytta dem alla utom en från Ryssland till Karelen , tillsammans med de sovjetiska flygplan . Den en man förhindrar en tysk blixtkrig samtidigt presentera en formidabel försvarsmur i Karelen . Vid tiden tyskarna bryta igenom , bör de övriga allierade kom till Rysslands stöd.
Tyskland

Den tyska strategin hänger på att utplåna Ryssland så fort som möjligt , då att vända sig till de återstående allierade. AxisandAllies.org rekommenderar köp av fyra stridsvagnar och en kämpe i de första omgångarna , då ägnar den tyska flottan och flygvapnet för att förstöra de allierades sjöfarten i Atlanten och Nordsjön . De markstyrkor kan sedan ägnas åt att anfalla Sovjet , slående på Östeuropa , Karelen eller Kaukasus territorier . Om några trupper eller fighters kan skonas , gör Egypten ett frestande mål också.
Storbritannien

Britterna vill fokusera på Tyskland så mycket som möjligt. Luft makt kan utföra ett antal mål ganska snabbt , men om du vill planera för ett långsiktigt spel , kanske du vill bygga en flotta istället . Med flygplan , fokusera på att bygga bombplan , när du skickar de befintliga brittiska soldater till Karelen för att förstärka Sovjet . Strategiska bomb körningar kan minska Tysklands produktionskapacitet , medan trupper i Afrika kan skickas till Indien för att stärka mot en eventuell attack från Japan .
Japan

Frestelsen för Japan är för ett angrepp mot den amerikanska flotta . Detta är vanligtvis ett misstag , eftersom USA kan absorbera de slag och när Japan skiftar växlar , är Tyskland vanligen för . Istället bör du förvandla dina styrkor västerut och koncentrera sig på att utplåna Sovjet . Sopa i Eurasien med så många krafter som möjligt , skapa en andra front för Ryssland att ta itu med . När Sovjet förstörs , kan Tyskland och Japan skydda varandras rygg med fokus på resten av de allierade .
USA

Som ” arsenal av demokrati , ” USA fungerar bäst genom att hjälpa Storbritannien och Sovjet ta hand om Tyskland . Även om du vill skapa tillräckligt med trupper för att blockera en japansk invasion , bör merparten av dina resurser går in bombplan och transporter , med eventuella återstående medel som används för infanteri . I USA kan försvara Afrika med trupper mycket lättare än Storbritannien , vilket gör att britterna att hålla Indien lättare och förneka Tyskland några resurser i Afrika . Strategiska bomb körningar kan släppa Tysklands produktionskapacitet , svältande nazisterna ut och låta Ryssland och Storbritannien avsluta jobbet . Addera

Kommentera