Hur man gör Xbox360 Spel

Hur ska du spendera din tid när du inte spelar din älskade Xbox 360 ? Göra söta spel för andra människor att spela , naturligtvis . Tack till stor del på Xbox Live och programmet XNA utveckling , är det enklare än någonsin att producera och distribuera ditt eget spel . Allt du behöver för att börja är programmeringen kompetens och en bra idé . Instruktioner
1

Designa ett spelkoncept . Skriv ett story för ditt spel . Bestäm vad titeln på spelet kommer att vara . Om det är ett enkelt arkad stil spel åtminstonebestämma vad syftet med spelet är . Organisera dina idéer på papper kommer att göra själva skapandet av spelet flyta mycket smidigare och hålla dig från att behöva gå tillbaka och göra massor av ändringar senare . Köpa 2

Skapa begreppet konst . Ta dina idéer till en konstnär , eller om du är konstnärligt begåvad, skapa din egen concept art . Concept konst är konst som tjänar som referens när du skapar visuella element i . Concept art kan också användas för omslagsbilder eller i reklamsyfte . Du kan hitta massor av artister på deviantart.com . Det finns en länk för avvikande konst i avsnittet Resurser . Över sitt arbete och hitta någon vars konst stil skulle komplettera ditt koncept . Skriv ett förslag meddelande om vilken typ av konst du vill ha och vad du är villig att betala . När du har konsten , har du grundläggande scenariot , story , objektiv och de visuella aspekterna av ditt spel , är det dags för det verkliga arbetet för att börja .
3

Program spelet . Förutom att bara skriva kod , kommer du även skapa musik och ljudeffekter , och spela testa slutprodukten flera gånger för att hitta buggar. Om du inte är en dator geni , är ditt spel enkelt , eller har obegränsat med tid för att utveckla spelet du kommer att behöva hjälp . Du kan bilda ett bolag och anställa personal eller bara lägga ut en del av arbetet . Du kan hitta frilansande programmerare på webbplatser som elance.com . Det finns en länk för elance i avsnittet Resurser . I detta skede bör man också ha i åtanke formatet för spelet . Med andra ord kommer det att vara ett Xbox Live titel eller tillgänglig på en disk ?
4

Copyright din färdiga spelet . Såvida du ska själv publicera , det är viktigt att göra detta i god tid innan du startar din titel för att skydda din idé innan du börjar visa det till förlag .
5

Kom ditt spel publicerade . Du kommer att ha alternativ . Själv publicera via Xbox Live , hitta ett förlag att publicera ditt spel , eller skapa en egen in- house förlag . Förlag kommer att betala för att producera skivor och oftast täcker de flesta av de marknadsföringskostnader . I utbyte kommer de att ta en del av vinsten . Om du letar efter ett förlag och det är första titel , är chansen att du kommer att få arbeta med mindre företag . Inte nedslås ; stora företag som Electronic Arts äger dussintals mjukvaruföretag , och därmed inte ofta publicerar spel från oberoende företag eller ensamstående programmerare . Självpublicering är så enkelt som att betala årsavgiften på App Hub och skicka in ditt spel . App Hub är en webbplats som skapats för att ge verktyg och stöd till indie spelutvecklare . Det finns en länk i avsnittet Resurser . Addera

Kommentera