Östeuropa Barnspel

Östeuropa , eller som historikern Alan Palmer föreslog , länderna mellan Tyskland och Ryssland , har dess andel av den klassiska barnlekar . Dessa spel , även tillverkas i en annan region från USA , delar mycket av samma parametrar som spel som spelas av amerikanska barn under tid med vänner på och utanför lekplatsen . ” Katten ” från Litauen

Riktigt gillar klassiska spelet tagg spelas av moderna barn , det här spelet från Litauen börjar genom att välja en spelare som katten . De andra spelarna blir mössen . Katten väntar medan de andra barnen räkna till 10 och gå ifrån honom . När de når 10 , katten raser att mössen och försöker tagga dem . Den första musen fångad blir den nya katten . Denna process fortsätter så länge du vill, eller tills barnen har alla haft sina svängar spelar katten .
” Alkisen ” från Ryssland

ett spel som liknar kortspel , ” War ”, börja med att hantera 36 kort ( från sexor till ess ) till så många spelare som du vill. Spelarna ska alla ha samma mängd kort . Alla lägger sina kort i högar , nedåt. För att starta , alla spelare lägger kortet på toppen av sina däck sidan upp mitt på spelbordet . Den spelare som har det högsta kortet tar alla spelarnas kort . I detta spel sexor slå ess , men alla andra kort , förutom ess , slår sexor . Om någon av spelarna lägger ner samma klätt kort , och det är det högsta kortet av gäng , måste de avgöra. Spelarna lägger ner ett annat kort från deras däck på bordet med framsidan uppåt . Spelaren med det högsta kortet samlar upp alla de andra spelarnas kort och lägga till dem i hans däck . Spelare som förlorar alla sina kort – de ” drinkare ” som tillbringade alla sina ” pengar ” – elimineras från spelet . Den spelare med flest kort i slutet av spelet vinner . Addera ” Shyla ” från Vitryssland

vitryska Spelet börjar med en person , ledare , sitta ner i mitten av rummet . Resten av spelarna bildar en halvcirkel bakom honom så att de bara kan se hans rygg . Hand en av spelarna ett litet föremål . Spelaren skickar den vidare till en av spelarna bredvid honom . Spelarna fortsätter att skicka objektet runt tills en spelare knackar ledaren på axeln . Ledaren måste gissa vem bland de sittande spelarna har objektet . Om han gissar rätt , spelaren med föremålet blir den nya ledaren . Om han gör en felaktig gissning , vänder han sig om och cirkeln passerar objektet runt igen på samma sätt . Spela tills alla har haft en sväng att vara ledare . Addera

Kommentera