Hur man skapar en Wolf RPG SIM

Wolves är de största medlemmarna i familjen av djur som ingår i hushållet hund . Trots deras förminskade nummer i USA , de behåller en speciell plats i kulturerna i de olika människor som befolkar landet . Dessa mystiska hundar är synonymt med den vilda sidan av naturen och den fria andan i den stora vildmarken . Eftersom fokus för en simulering rollspel , vargar gör intressanta ämnen – alltid på gränsen till svält och utrotning – men kämpar för att överleva mot fantastiska odds . För dem som är villiga att ta itu med utmaningen , att skapa ett sådant spel kan vara en givande endeavor.Things Du behöver
Referens bilder och videor av vargar
Referens bilder och videor av skogens djur
online källa varg fakta
referenskartor
Adobe Photoshop programvara Du Maker VX Microsoft Word
RPG
Visa fler Instruktioner
Bild Förberedelser
1

Samla referens bilder av varg och bytesdjur och lagra dem på din dator . Du kommer att göra bäst för att skapa en särskild mapp för dessa bilder .
2

Ladda Adobe Photoshop och ladda ”ansikte tiles.png ” filen från katalogen den RPGMaker VX ( som är 384×192 pixlar stora . ) Detta kommer att vara mall för din ” facial ” teckenbildersom representerar din vargens olika känslotillstånd . Den specifika tonen av grön bakgrundsfärg används för en öppenhet . Addera 3

Beskär och skala flera varg bilder till 96×96 pixlar och infoga dem i den . Png filen intill varandra . Du kan använda upp till åtta bilder totalt att fylla mallen . Välj bilder som visar en distinkt varg ansiktsuttryck – som rädd , aggressiv , nyfikna eller passiv . Om du vill ha en transparent bakgrund , fylla området med den gröna bakgrundsfärgen från mallen .
4

Spara filen som ” varg ansikte tile.png ” och flytta den till katalogen i RPGMaker VX .
5

Ladda character.png filen från katalogen på RPGMaker VX . Det bör vara 384×256 pixlar. Detta kommer att bli den mall för animationer för varg och andra djur det kan stöta på under spelet .
6

Skapa animation frame bilder av varg rör sig i var och en av de huvudsakliga riktningarna ( animeringen är bara tre ramar , så gör dem så smidig i övergång som möjligt ) . Bilderna måste vara 32×32 pixlar . Använd referens varg videor för att skapa måttligt trovärdiga bilder . Klistra varje bildruta i din referensbild med hjälp av teckenbilder som en guide för placering .
7

Skapa animeringsramar för varje inställning du vill att vargen ska kunna ta , till exempel huk , springa eller hoppa . Upprepa samma process för något djur som du vill vargen att jaga eller stöter till exempel björnar, rådjur eller kaniner .
8

Spara filen som ” wolfcharacter.png ” eller ” wolfprey.png ” eller ” wolfencounters.png ” vad som är lämpligt och flytta filerna till katalogen RPGMaker VX .
Skapa Tecken
9

Öppna ett nytt Microsoft Excel-kalkylblad och skapa flera kolumner . Märk varje med de viktiga statistik till ditt spel och namnet på varelsen . Till exempel kanske du har en kolumn märkt ” Prey ” och andra som kallas ” Camouflage ” ” Evasion ” ”Hunger ” ” Hälsa ”, ” Vikt ” och ”Speed ​​”.
10

Bygga en databas med lämpliga värden genom att jämföra verkliga statistik om varg eller annat djur och använda vargen som baslinje för alla jämförelser . Hellre än att försöka komma med en mått på egen hand , använda faktiska värden som vikt i pounds och hastighet i miles per timme när det är möjligt . För värden som ” Evasion ” bestämma en relativ chans för djuret att undkomma vargen , exempelvis 80 procent för de flesta små däggdjur eftersom endast en av fem sådan varg jagar oftast lyckas . Lite statistik , såsom hunger , kommer att variera med tiden och frekvensen av utfodring .
11

Överför din databas till databas i RPGMaker VX genom att skapa en varelse för varje post i listan . Tilldela statistik till varelsen som motsvarar siffrorna i din databas .
12

skapa objekt för varje varelse att falla under deras liv och död . För de flesta , bör detta omfatta avfall , kött , ben och oätliga bitar . Lägg dessa poster till varelsen bas inventering . För att bättre skapa vargen erfarenhet , skapa en ” doftmarkör” objekt som varelser sjunka med slumpvisa intervall under sina dagliga aktiviteter , och en ” identifiera doft skicklighet ” vilket gör att en varg att lära dofter av olika varelser och följa dem över en region .
13

Tilldela grafiska bilder till de varelser som du har skapat .
Skapa en värld
14

Välj en lämplig värld kakel set för din karta . För de flesta vargar , kommer du vill använda en skog kakel satt att representera deras livsmiljö , även om vissa lever i öken, slätter eller ens semi – tätorter.
15

måla en världskarta med hjälp av världens kakel baserad på verkliga kartfunktioner . Kom ihåg att många vargar vandrar upp till 100 miles , så din karta bör innehålla en stor region för att representera en lämplig jaktområde . Var noga med att inkludera områden med vatten och lämplig växtlighet för att ge områden för jakt .
16

Skapa submaps inom regionerna ( sammankopplade med ” dörrposter”) för att representera en mer närbild av områden av särskilt intresse för varg eller hans berättelse . Dessa kan variera från jaktområden till grogrund eller till områden av social betydelse till en varg , till exempel en bergväggen vista . Om vargen simuleringen omfattar en tätort , lägga mat till flera soptunnor för att representera en källa som vissa vargar använder för att komplettera sin kost .
17

Skapa tomt händelser som utlöses av olika in – game status . När vargens hunger når en viss tröskel , kan du utlösa en ” lust att jaga ” händelse. Skapa en in – game timer och använda den för att utlösa sociala eller parning händelser , eller till och med ändra frekvensen för uppkomsten av vissa bytesdjur eller predatorer .
18

Testa spelet ofta tills du är nöjd med den övergripande se och känna av simuleringen . Du kan lägga till musik och ljudeffekter ( t.ex. varg tjuter eller morrar ) för en pricken . Addera

Kommentera