Hur man gör en Emulator

När det gäller underjordiska internet royalty , skaparna av konsolen spel emulatorer kommer oöverträffad . Programmerare som skapar sin egen emulering programvara tjänar oftast för Internet gaming community , särskilt de medlemmar som tycker konsolen programmet emulerar . För att göra en emulator , måste du studera den konsol du vill emulera , kod emulatorn , släpper minst en betaversion och göra förändringar baserat på den feedback du får . Processen att skapa en framgångsrik konsolspel emulator tar ofta flera år . Instruktioner
1

Lär dig allt du kan om den konsol du vill emulera . Spela så många spel för den som möjligt . Läs de tekniska specifikationerna för systemet och hitta ett schema över den för att studera . Räkna ut vad hårdvarukomponenter gör upp konsolen och hur de fungerar . Ta isär en av konsolerna och undersöka varje komponent för att se exakt vad som gör att det fungerar. Göra allt detta bör ge dig en uppfattning om hur komplex konsolen är , vilka dess funktioner är och vilka som är viktigast när det gäller emulering .
2

Studera konsolens baksida katalog för att räkna ut vilka spel du vill att din emulator för att köra . Till exempel, om du skapar en Super Nintendo -emulator , vill du förmodligen ditt program att köra extremt populära titlar som ” Super Mario World ”, ” The Legend of Zelda : . En länk till det förflutna ” och ” Mario Kart ” Koncentrera dig på att emulera funktionerna i konsolen som de populära titlarna använder . Addera 3

Välj ett programmeringsspråk för din emulator och påbörja arbetet med programmeringen . Om du inte har någon tidigare erfarenhet av programmering , spåra upp en hur-till bok eller åtföljas av en erfaren programmerare . Emulation entusiast Marat Fayzullin rekommenderar programmera din emulator i antingen C eller församling . Medan Assembly är snabbare , program du koda i den är inte ” bärbara ”, vilket innebär att de endast kommer att köras på vilket operativsystem som du ursprungligen programmera dem . Om du vill producera en multiplattformsemulator , bör du nog välja C.
4

Börja programmera din emulator . Börja med kod för att emulera systemets centrala processorenheten och sedan fortsätta med kod för resten av systemets komponenter. Skapa en felsökning verktyg så att du kan se vad som händer bakom kulisserna medan emulatorn är igång .
5

Försök köra programvara med din emulator . Välj en populär titel för din första körningen . Till exempel, om du skriver en Sega Genesis emulator , kör ” Sonic the Hedgehog 2 . ” Om din provkörning lyckas , bygger din emulator och sätta en betaversion av det på internet . Be om feedback från användarna av din emulator . Addera

Kommentera