Rube Goldberg Spelet instruktioner

Rube Goldberg (1883-1970) , den 20: e – talet serietecknare , ingenjör och uppfinnare , lämnade efter sig ett arv som blandar teknisk briljans med humor . Han är mest känd för att skapa karikatyrer föreställande löjligt komplicerade maskiner som utför enkla uppgifter , bland annat den mycket populära design som blev en del av det populära spelet ” Mousetrap ”. Beyond ” Mousetrap ” Goldbergs mönster har inspirerat andra spel och tävlingar , var och en med en underhållande och engagerande uppsättning instruktioner . Instruktioner
1

Börja med klassikerna . För att väcka ditt intresse ännu mer i ” Mousetrap ” spel , anser spelets premiss : Varje spelare har en mus pjäs som han rör sig enligt ett tärningsslag . Om du hamnar på en ” build utrymme , ” lägga en bit av råttfälla till styrelsen . När fällan är klar och du hamnar på en ” turn vev ” utrymme medan en rival Spelaren är på ” trap utrymme ” du kan vrida veven och fånga spelaren . Den sista kvarvarande spelaren vinner .
2

Fortsätt med digitala spel . Under 2011 Google Inc. släppt en Rube Goldberg – inspirerat spel som heter Nexus Contraptions ( youtube.com /user /nexuscontraptions ) . Denna enkla och roliga spel kräver att du få en boll – som har tappat från overhead – i en tratt placerad nedan . För att göra detta , placera objekt för att studsa bollen strategiskt förbi hinder . Addera 3

Ange en tävling . Varje år , arrangörer vid Purdue University anordnar en Rube Machine tävling . Varje tävlande måste göra en kreativ och löjlig grej som utför en enkel uppgift , till exempel ” vattna en växt . ” Ju mer komplex och original , desto bättre chans har du att vinna .
4

spela med grupper . Ett samarbetsprojekt sätt att spela Goldberg -spel är att ha grupper rita mönster i Goldberg anda . Välj ett tema , till exempel ” vatten en växt , ” ” knäcka ett ägg ” eller ”stänga av ett alarm , ” och låt varje grupp rita en komplex konstruktion som innehåller vanliga , hushållsmaterial. Sedan bygga maskinerna . Har alla i gruppen samlas och demonstrera sina maskiner i arbete . Gör en fest av det.
5

Envision den större bilden . Omfamna den anda av Goldberg – inspirerade spel, tävlingar och maskiner genom att minnas den större betydelse . Goldberg drog hans design för att markera turn – of-the – talets besatthet av byggmaskiner för att förenkla vardagen . Poängen var att dessa maskiner , under sken av enkelhet , kan faktiskt komplicera saken . Addera

Kommentera