Idéer för Fantasy RPG Inställningar

För att leda ett framgångsrikt och roligt fantasy rollspel kampanj , en Dungeon Master ( eller Game Master) måste skapa detaljerade och fantasifulla inställningar för spelarna att utforska. Men eftersom en värld av fantasi har många ansikten , är det upp till DM för att skapa en värld som inte bara är unik för kampanjen , men det är också bekant för spelarna . DM måste också hålla sina inställningar lojala mot fantasy kanon ; lämna vapnen , tankar, rymdskepp och utomjordingar till ett annat spel . Dungeons & Catacombs

Dungeons och katakomber har länge varit häftklamrar i rollspel , som Dungeons & Dragons , och av goda skäl . Dessa platser , i sällskap med kartor som skapats av DM , dränka karaktärerna i händelserna tack vare slumpartade möten med varelser som orcher , troll och troll . De smala , svagt upplysta jordiska tunnlar skapar en känsla av klaustrofobi och fara som hjälper sätta stämningen . Att skapa en detaljerad karta är av största vikt ; låta spelarna se kartan är en annan historia . Ledande dem blint in i fällor och andra slumpartade möten kommer att hålla kampanjen actionfyllda medan spelarna söka ut dyrbara guld eller förtrollade föremål och vapen som belöningar för sitt hjältemod .

Städer och byar

Under en längre kampanj , spelare kommer oundvikligen att behöva fylla på sina karaktärer ” utrustning , vapen och mat som gick förlorade , skadade eller konsumeras . Skapa en detaljerad stad eller by komplett med butiker, apotek ( för helande potions ) och smeder gör att spel karaktärer att återfå en del av vad de behöver ; Men , slumpartade möten är också vanliga i dessa landsbygden . Krogar är idealiska platser för att sätta scenen för en stor kamp eller ett möte med en viktig NPC ( icke – spelare tecken ) . Dessa slumpartade möten hjälper framsteg berättelsen , antingen i flödet som du , DM , förväntade , eller på ett oväntat sätt dikteras av spelarna . Som DM , kanske du också vill inkludera återkommande NPC: er som inte nödvändigtvis framsteg tomten , men djup världen du har skapat . Till exempel kanske du vill inkludera en kärlek intresse för en av karaktärerna , eller skapa långvariga kontakter med guildmedlemmar som ligger i staden .

Skogar

Djupa , mörka skogar är en idealisk miljö för slumpartade möten med en rad olika arter i en fantasivärld . I stället för att slåss ogres och troll , de vanliga skurkar i en fantasivärld , är skogar befolkade med älvor och tomtar som drar upptåg på att spela karaktärer . På grund av detta , spelar tecken inför möten som sällan upplevt. Skogarna låta DM för att hålla världen i sina händer , som obebodda skogen är utländska territorier till de flesta karaktärsklasser ( utom , naturligtvis, för Rangers och jägare ) . Köpa och sälja The Worlds av ”Sagan om ringen ” och ” Conan ”
p Om standardinställningarnabeskrivs av dungeons & Dragons böcker är inte vad du söker , tveka inte att gå längre än de regelböcker . J.R.R. Tolkein episka fantasy -serien ” Sagan om Ringen ” innehåller detaljerade kartor och världar för din kampanj , samt idéer till möten och uppdrag . Den serietidning och filmserie ” Conan barbaren ” ger ytterligare variationer på klassiska fantasy inställning med mindre kända varelser och raser . Addera

Kommentera