Hur man använder kodgeneratorn på Gameshark för ett Nintendo 64

The Code Generator på en Gameshark Pro till Nintendo 64 används genom att söka efter värden som förekommer ( och förändring ) i spelet du spelar . Till exempel, om du spelar ett RPG som ” Quest 64 , ” du kunde hitta en kod för oändliga livsenergi eftersom livsenergi är ett känt värde som förändras i spelet . Genom processen av försök och misstag , kan du skapa en mängd olika koder och spara dem på Gameshark Pro för framtida bruk . Instruktioner
1

Fäst det spel du vill spela på Gameshark Pro och placera den på din Nintendo 64 . Slå på Nintendo 64 på .
2

Börja spelet utan lägga till eller aktivera några koder från Gameshark Pro . När spelet har börjat , tryck på GS -knappen ( sitter på höger sida av Gameshark kassett) och markera alternativet Code Generator . Tryck på A -knappen för att slå på den . Addera 3

Välj ” Känd Value Sök ” från de tillgängliga alternativen och sedan ” 16 – bit Sök . ” Härifrån kan du mata in någon kända värdet av spelet som du skulle vilja göra ett fusk ur . Detta kan omfatta pengar , livsenergi , magiska poäng eller något annat känt värde som förekommer ( och är rörlig ) i hela spelet .
4

Input det kända värdet och återgå till spelet genom att trycka på GS -knappen .
5

Ändra antalet det kända värdet på något sätt nödvändiga . Till exempel, om du ursprungligen input ” 300 ” för att representera en karaktärs nuvarande hälsopoäng , har den karaktären ta lite skada .
6

Tryck på GS -knappen och mata in det nya värdet för vad du orsakas till förändring . Att gå tillsammans med exemplet i ” Steg 5 , ” om det , efter att ha tagit del skador , din karaktärs livsenergi är nu på 295 ( istället för 300 ) , skulle du input ” 295 . ” Din Gameshark Pro kommer då att ge dig en lista med möjliga koder som kan skapas från data som du har matat in . Detta kommer vanligtvis att vara ett mycket stort antal först .
7

Tryck på GS -knappen för att återgå till spelet och ändra värdet på vad du orsakade att byta igen . Detta skulle innebära att din karaktär ta mer skada om att gå tillsammans med exemplet i ” Steg 5 ” och ” Steg 6 . ” Att göra detta kommer att minska mängden möjliga koder ditt Gameshark Pro kan skapa i ett hanterbart antal .
8

Mata in det nya värdet som du gjorde i ” Steg 6 ” och upprepa processen tills du har en hanterbar mängden möjliga koder , till exempel 10 eller färre .
9

Bläddra igenom de möjliga koderna och tryck på A-knappen för att aktivera dem .
10

tryck på GS -knappen för att återgå till spelet med ditt nya fuska intakt . Du kan testa för att se om koden fungerar genom att försöka förändra värdet av vad det är du skulle förändras . Om värdet inte ändras ( t.ex. hälso- poäng) , har du skapat en ny kod som ger din karaktär en oändlig mängd av vad du hade att förändra .
11

spara koden till din Gameshark Pro genom att vrida Nintendo 64 av och sedan på igen . Markera ” Välj fusk ” och du kommer att se den kod (er ) som du skapat . Du kan ge dem egna namn genom att välja ” Redigera kod . ” Dessa koder kommer att finnas kvar på din Gameshark Pro om du vill använda dem i framtiden . Addera

Kommentera