De Hamstring bedrifter i Dungeons & Drakar

. ” Dungeons & Dragons ” är en tärning och papper rollspel utvecklat av Gary Gygax och Dave Arneson och ursprungligen publicerat 1974 alternativt känt som ” D & D ”, spelet fick massa överklagande och snabbt blev den dominerande rollspel . Spelare tecken har ett antal förmågor och bedrifter baserat på deras klass , och förmågan Hamstring kan vara särskilt användbart för spelare som hanterar fiender som är snabbfotad . Hamstring

Hamstring är en bedrift som i första hand är tillgängliga för tecken med en Rogue basklass , eller någon klass som är specialiserad på smygattacker . Denna förmåga är användbar i att inaktivera snabba fiender eller de som är benägna att stora mängder av rörelse.

Förutsättning

Tecken som vill använda Hamstring kräver smyga Attack klass förmåga , och en lägsta bas attack bonus på +4 . Annars kommer de inte kunna använda denna förmåga .
Effect
p Om en närstridssmygattackär framgångsrik , kan du välja att ignorera den extra smygattack skador som uppstått med hjälp av summan av två rullade sexsidig tärning ( 2D6 ) och istället minska din motståndares bas hastighet och rörelseförmågamed hälften .

Begränsningar

Hamstring kan bara användas en gång per runda. På fiender med fyra ben , måste två framgångsrika Hamstring attacker utföras för att minska målets hastighet . Fiender med fler än fyra ben eller inga ben alls är immuna mot Hamstring , som är varelser immun smyga attack skador . Endast bas rörelsehastighet påverkas , alla andra hastigheter såsom flygande eller grävande inte sänks. Addera Härdning

Tecken bedrövade med fart och rörelse minskning med Hamstring kan botas med en framgångsrik svårighet klass 15 ( DC15 ) läkning check, vilket resulterar i att skada bandagerad . Cure trollformler och magiska helande kan också reparera de skador som Hamstring . Om allt annat misslyckas , kommer normal hastighet och rörelse tillbaka till tecknet efter 24 timmar har gått . Addera

Kommentera