Hur man gör en Algebra Board Game

Algebra kan vara en svår och oattraktiv ämne för barn , men några roliga aktiviteter , som till exempel en matte – baserade brädspel , kan göra det mer attraktivt . Oavsett om du är en lärare som vill fästa elevernas uppmärksamhet eller en förälder som syftar till att visa den roliga sidan av algebra , kan ett original brädspel vara precis vad du behöver . Utforma spelplanen och andra delar av spelet är ganska enkelt , men den mest utmanande uppgiften är att komma på intressanta regler och erbjuda non – stop action . Instruktioner
1

Dela upp 15 tum med 15 tums ombord i 60 rutor . Rita sju rader med åtta rutor och en rad av fyra kvadrater med hjälp av din härskare . Varje ruta ska mäta 1 1/2 med 1 1/2 inches .
2

Skriv ” Start” längst ner till vänster torget och måla den fyrkantiga blå . Var 10 rutor , inklusive den 10: e , 20: e torg och så vidare , skriver ” Hjälp ” och använda grön färg . Skriv ” Challenge ” på femte torget , måla den röd och upprepa mönstret var 10 rutor . Addera 3

Använd endast en färg för de återstående blocken , som gult . Dock måste den sista rutan innehålla ordet ” vinnare ” och har en distinkt färg .
4

Skapa en 25 ” Hjälp ” kort och en annan 25 – kort set för ” Challenge ”. ” Hjälp ” -kort måste innehålla enkla algebra uppgifter, som visar en pizza skuren i fyra och be fraktionen varje skiva representerar . ” Challenge ” -kort måste innehålla svårare uppgifter , inklusive ekvationer , till exempel 3x +5- x = 14 .
5

Måla baksidan av ” Hjälp ” kort grön och baksidan av ” Challenge ” kort rött. Varje gång en spelare hamnar på en ” Hjälp” torget , har han att göra en lätt uppgift att gå vidare till nästa gröna torget automatiskt , annars måste han gå fem rutor tillbaka . Detsamma gäller för ” Challenge ” -kort , men med betydligt hårdare uppdrag .
6

Täck en die s sidor med vita klistermärken . Byt ut prickar med symbolerna för matematiska operationer , till exempel ” + ”, ” – ” . ÷ ” , ” ” — ” och Ta med addition och subtraktion symboler två gånger .
7

Instruera spelarna att kasta en vanlig dö först för att få ett nummer , då symbolerna dör och efteråt en annan vanlig form för det andra numret . Spelare måste flytta så många block som verksamhetens resultat , men bara om de kan hitta den först . Om resultatet är ett decimaltal , t.ex. 6/4 = 1.5 , då spelarna måste avrunda resultatet .
8

Förklara att vinnaren är den första spelaren att överträffa 60 , även om han når 61 , 65 och så vidare. Tillåter spelare att skapa sin egen personliga spelpjäs eller använda en liten leksak , som en leksak soldat , så länge du kan skilja den från andra spelares pjäser. Addera

Kommentera