FFXII Kallelse Tips

Den ” Final Fantasy ”-serien av spel är rollspel som sätter spelaren i en fantasivärld inställning . Möjligheten att kalla kraftfulla varelser för att vaka över dina karaktärer är ett vanligt inslag genom serien . I ” Final Fantasy XII , ” de tillkallade varelser kallas espers , och de kan göra skillnaden mellan framgång och nederlag i striden . Tjäna Espers

FFXII har 13 espers som du kan förvärva och tilldela tecknen i ditt team . Fem av espers behövs , och du tjänar dem genom uppdrag slutförts . De återstående åtta espers är valfria , och du tjänar dem genom sido quest upptäckt . Att svinga en esper som en makt , måste du först besegra den i strid . Den kommer sedan att visas på skicklighet boken som ett tecken som ska tilldelas . Addera Tilldela Espers

Du kan varje tilldela espers endast till ett tecken , så du måste planera ut som kommer att få varje esper innan begår . Ingen definierad ” bäst ” tilldelning av espers existerar , men du bör tänka på flera viktiga punkter . Tilldela minst en esper till varje tecken eftersom det inte är fördelaktigt att ladda alla espers på en eller två tecken . Dela upp Belias , Mateus , Adrammelek och Zalera bland dina fyra mest magiska orienterade tecken.
Slaget hastighet

Slaget hastighet är ett spel inställning som du kan förändra med hjälp av in – spelalternativ menyn . Ändra slaget hastighet gör att du kan spela spelet i en långsammare takt , vilket hjälper spelare som kämpar med besluten snabba eld på hög hastighet . Espers förblir aktiva för bara 90 sekunder , så dina espers växa sig starka nog att pågå genom hela sin kalla period , ska du spela på en hög hastighet för att maximera antalet attacker i Esper kan kasta innan bära ut .

final Attacker

Varje esper har en unik slutlig attack som du kan utlösa när den är besegrad eller dess tiden tar slut . I vissa fall kan dock utlösa en slutlig attack kräver att du uppfyller vissa kriterier. Tidigt i spelet , oroa dig inte om att uppfylla dessa kriterier , eftersom nyttan av den slutliga attacken över vanliga attacker är minimal . Senare i spelet , men vissa espers har förmågan att bryta 9,999 skadan mössa , en mycket användbar färdighet . Shemhazai Soul Purge kan hantera 60.000 skador och Exodus ’ Meteor har potential för att slumpmässigt hantera 30.000 skador. Zeromus ’ Big Bang handlar fem gånger så mycket skada som han har tagit tag kallats , och Zodiark Final Eclipse erbjudanden 50.000 skador . Addera

Kommentera