I Spy Regler

& amp; rdquo ; I Spy & amp ; rdquo; är ett klassiskt gissningslek spelas mellan minst två personer . Spelet hjälper barnen att bygga ordförråd och förbättrar deras förståelse av adjektiv . Minimal installation krävs ; tekniskt , kan spelet spelas utan några specifika objekt . Det hjälper dock att använda tidningsbildereller organisera en array med objekt för barnen som spelar spelet . Commercial & amp; rdquo ; I Spy & amp; rdquo ; böcker och spel finns på de flesta bokhandlar . Välj Spy

borde Varje spelare får minst en chans att vara spion. Använd ett godtyckligt sätt att plocka den första spion ; Du kan till exempel dra namn från en hatt , flip mynt eller spela rock /papper /sax. När du väljer spionen , instruera resten av spelarna att sitta tyst medan spionen väljer ett objekt .
Välj objektet

måste Spionen titta runt i rummet och plocka något som är väl synlig för alla spelare . Objektet kan vara vad som helst ; det är upp till spionen att välja. När valt , spionen måste deklarera & amp; ldquo , jag spionerar , med min lilla ögat , något [ adjektiv eller alfabetisk bokstav ] & amp ; . Rdquo ; Till exempel, om spionen väljer en badboll , skulle spionen säga & amp; ldquo , jag spionerar , med min lilla ögat , något rund & amp ; rdquo ; eller & amp; rdquo ; jag spionera , med min lilla ögat , något som börjar med & amp; lsquo; B. & amp; rsquo; & amp; rdquo; Addera turas om att gissa

Efter spion förklarar att han eller hon har funnit ett föremål , de andra spelarna turas göra gissningar . Spelarna fortsätter att gissa tills någon gissar objektet på rätt sätt . Om spelarna är illa , kan spionen erbjuda fler ledtrådar . Den som gissar spionen & amp; rsquo; objektet blir spion för nästa omgång . Men för att garantera att alla får en sväng , se till att inga spelare börjar att monopolisera spelet . Spela spelet tills varje spelare har en sväng vara spion och /eller upp till en viss tid.
Använd ett Word kyrkogård för Advanced Play

För att göra spelet intressant , insisterar på att använda en & amp; rdquo ; ordet kyrkogård & amp; . rdquo ; Placera vanliga ord (såsom enkla färger , former och & amp; ldquo , plain & amp; rdquo; adjektiv ) i kyrkogården . Instruera spionen att kyrkogård ord är & amp; rdquo ; död & amp; rdquo ; och kan därför inte användas för att beskriva föremålet. Låt inte spelare att använda den första bokstaven i ordet efter att välja ett objekt . Detta kommer att tvinga spelare att använda sin fantasi för att beskriva ett objekt . Addera

Kommentera