Rules of Engagement in Wargames

Krigspel , för att citera Alan Emrich , lektor vid Art Institute i Kalifornien , är ” försök att simulera tidigare eller framtida händelser genom kvantifiering och lagar sannolikhet. ” Precis som alla andra spel , de behöver regler för att hjälpa dem att fungera som ett spel, och i fallet med Wargaming , insatsreglerna , till exempel enhetsrörelseröver terrängen , attackalternativ, anfall och försvar förmåga , är avgörande för dess framgång . Överväganden i Drafting Wargame Regler

Wargames har en uppsättning grundläggande funktioner för att rita sitt spel -play , bland annat en karta område , räknare för att representera varje spelares enheter , en uppsättning regler som anger hur varje enheten kan röra sig och engagera andra enheter och ibland ett diagram om spelet inte använder en livs poängsystem . Ett exempel på insatsregler i Wargames kunde tas från schack — var och en del har en regel om hur och var den kan röra sig i styrelsen. Även vissa delar är endast tillåtet att bedriva en annan bit på ett visst sätt , till exempel bönder mot bitar diagonalt motsatta till dem .
Karta Områdes

Effektiv användning av kartan kan öka engagemang alternativ , kartor innehåller ofta effekter som möjliggör mer framgångsrika och skadliga attacker — såsom hög grund för långväga attacker och skogsområden för skydd. Formen på kartan är också viktigt för enhets rörelse och attack /försvarsplanering . I huvudsak är kartan ska representera realistisk terräng , som inte tillåter enheter att passera genom fasta föremål . Addera typer av enheter

Räknare kan representera enheter av olika styrka och förmåga , eller de kan ha liknande egenskaper men använder en chans system i stället , till exempel ett sannolikhetsdiagram. I båda fallen , starka och snabba enheter är mest användbara i spetsen för kampen , men kan sällan lämnas att klara sig själva — de är mer effektiva samtidigt som skyddade i en armé .
Unit rörelse Across Karta

En räknare rörelse och attack /försvar alternativ kan bero på vilken typ av enhet det är. Mark , luft och hav enheter är de vanligaste i krig spel , och de följer realistiska lagar. Mark och hav enheter , till exempel inte kan attackera luftenheter om de är specialiserade på att bekämpa sådana enheter . Luft enheter ignorerar all terräng ( jord ) effekter . Endast havsheterkan navigera djupt vatten .
Rustning och Range

Enheter kan lätt eller hårt bepansrade — den förra skulle ha mer rörlighet än den senare , men skulle sannolikt också ha mindre anfall och försvar förmåga. Range är också viktiga — enheter som bara attack vid korta avstånd gör ofta mer skada än långdistansheter, men naturligtvis måste navigera kartområdet för att attackera.

Kommentera