Hur du skapar din egen Civilization spel

Den gamla 1981 -versionen av Avalon Hill spel Civilization var ett spel där spelarna hade uppsikt förmögenheterna av ett folk eller nation , i konkurrens med andra aktörer . Det vanliga formatet på detta gamla spel representerade sig som täcker Medelhavet civilisationen från ” historiens gryning till 250 f Kr . ” Reglerna i detta spel kan utvidgas till att omfatta andra geografiska områden och tidsperioder , både från den koloniala USA till nutid , eller den tid de stridande staterna Kina eller den post- romerska riket , och en kommande Yttre Space Culture . Instruktioner
Bestäm spelets funktioner
1

besluta om Era och geografiska område som omfattas för att planera de delar av spelet .
2

Välj konkurrerande Peoples , från 3 till 16 . Låt för scenarier där det minsta antalet spelare är tre och där ingen enskild folkets närvaro krävs i spelet . Två – player spel bör motarbetas , eftersom detta leder till ett krigsspel som drar på för evigt . Addera 3

Förbered en arkeologisk Succession Table , som kommer determinmine som går först för en viss verksamhet , hur många ” åldrar ” ett folk måste gå igenom för att slutföra sin historiska progression , Tiebreaks , minimi ” civilisationen punkter ” som krävs för en progression , Census Data och Commodity kort .
4

Designa en Game Map , inklusive naturliga stadsplatser , naturliga gränser , vulkaner och andra naturkatastrofer webbplatser .
5

Make Trading Cards , baserat på de råvaror som produceras i en viss tid , klassificera dem i ordning för att underlätta produktionen , och placera dem i råvarukategorier. Varje kategori kan innehålla en eller flera varor .
6

Associera en olycka med varje kategori av Trading Cards . Till exempel , associerar det ursprungliga spelet guld och elfenben med piratkopiering och Grain att producera inbördeskriget . Det är att föredra att ha ett orsakssamband mellan en uppsättning varor och en katastrof ; till exempel , är sambandet mellan Grain och inbördeskriget som monarker har infört hårda arbetsförhållanden för att öka produktionen och därmed alienera människor till ett inbördeskrig .
7

Bestäm Civilization kort representerar expertområden en Kulturen kan ha. Varje Civilization Card har en inverkan på att den påverkar produktionen av varor , lindring av olyckor, fördelar i konflikt eller minskar kostnaden för att köpa andra Civilization kort .
Fastställande av spelets mekanik
8

bestämma sekvensen av Play , det vill säga vilken verksamhet som kommer först och vem som gör vad först . Instruktionerna i detta avsnitt är permuterbar ( inom rimliga gränser) och anges i den ordning den ursprungliga Civilization spel . Eftersom utformningen av spelet är öppet slut , det finns inga andra än den sekvens av spelregler , som måste vara sammanhängande .
9

Bestäm skatteregler . De ursprungliga spelbaserde skatteregler som på antalet städer ägde .
10

Bestäm Revolt regler . Det ursprungliga spelet antog att motbjudande inträffade när skatterna inte kunde betalas .
11

Bestäm Population Growth regler .
12

Bestäm Båt ( eller annat läge för kollektivtrafiken , till exempel som Train ) Bygg regler .
13

Bestäm Befolkning Migration regler .
14

Bestäm Befolkning Conflict /Overpopulation regler .
15

Bestäm Stad Bygg regler .
16

Bestäm Trading Card Acquisition regler . Här skulle vara en bra plats för att bestämma antalet samlarkort för varje god och kategori , samt den relaterade Calamity kortet .
17

Bestäm Civilization Card kostnader , baserat på Trading Cards vände in , ut på befolkningen och krediter från andra Civilization kort . Här skulle vara en bra plats för att avgöra hur många Civilization kort av varje typ kommer att vara i spelet .
18

Bestäm handelsregler, om hur handeln och värdet på Samlar då samlats i uppsättningar .
19

Bestäm Calamity resolution Rules . Katastrofer såsom en epidemi kan mildras genom en medicin Civilization Skill Card , eller svält kan mildras med Pottery Skill tillsammans med Grain Trading Cards .
20

Advance eller regredierar Spelare längs den arkeologiska tronföljds tabell baserad på befordran-och degraderingskriterier.
21

Bestäm Victory villkor .
Finjustering spelet
22

Bestäm de olika Counters unika för varje människor .
23

Bestäm ytterligare arkeologiska Successionsbordsregler . Regler kan göras olika för varje folk . Det ursprungliga spelet har olika värden för att slutföra tabellen progression och olika epoker för varje folk att komma in i järn -och bronsåldern . Det finns också regler för att avsluta varje ålder att gå till en ny.
24

Determe Befolkning Konvertering regler från människor till städer och tillbaka för att tillåta Stadsbyggnad och Reduction , med naturliga Stads platser i beaktande .
25

Lägg regler för att förhindra brott mot naturlagar. Till exempel kan Tsunamis inte förekomma i Sicilien , men vulkaner kan.
26

Bestäm Game Setup , särskilt Människors hemländer . Addera

Kommentera