Hur du gör din egen bibel Clue Detective Game

har många människor spelat brädspelet ” Clue . ” Ändra delar av spelet med hjälp av bibliska karaktärer och platser är ett bra sätt att introducera dessa element till en liten grupp , samtidigt som tränar logiskt tänkande och ha roligt . Du kan även göra mer än en version av spelet för att exponera gruppen till fler tecken och locales.Things Du behöver
30 – tums x 30 – tums bit kartong ruler
Pencil
traditionell Clue spelplanen
21 tomma kort
3 uppsättningar av 6 likadana klistermärken , eller en stämpeldyna och 3 frimärken
6 olika färgade spelpjäserna
Kopieringsmaskin
Kuvert
Tiny repliker av vapen redskap ( tillval ) katalog Die
Kopia av reglerna för spelet i Clue
Visa fler Instruktioner
Gör en spelplan
1

linje från en 30 – tum med 30 – tums bit kartong med penna och linjal i ett rutnät med rutor stora nog att rymma dina spelpjäserna . Rutorna ska helst vara mellan 1/2 ” och 3/4 ” fyrkant . Styrelsen kommer att bli lättare att bygga om du hänvisar till en av de traditionella spelplaner .
2

Box på nio platser runt om i styrelsen i stället för den klassiska spelets ”rum . ” Till exempel kan du skapa nio städer i det heliga landet , som Jerusalem , Nasaret , Kapernaum , Betsaida , Kana , Betlehem , Nain , Betania och Emmaus .
3 En hemlig passage är ett roligt tillägg till spelet !

Markera minst en ingång /utgång kvadrat för varje plats , och ge ett par rum mer än en . Glöm inte att ta med minst en ” hemlig passage ” mellan två eller flera platser , helst på motsatta hörn av spelplanen . Se ursprungliga styrelsen för idéer också.
4

Markus sex rutor runt kanten av brädet som utgångspunkter för din spelpjäserna som representerar de sex misstänkta .
Make Clue Cards
5 Spelare måste härleda den dolda misstänkta , vapen , och lokaliseringskortfrån ledtrådarna de får.

Gör sex misstänkta kort med en identisk stämpel eller etikett på baksidan av varje och färgen på en av spelpjäserna på framsidan av varje kort. Använd karaktärsnamn från en viss bibel berättelse eller tidsperiod , eller bara göra upp fiktiva namn som passar karaktärer att Bibeln inte specifikt nämna . För de städer som föreslås i avsnitt 1 , steg 2 , kanske du vill använda tecken som Peter , en av de 12 apostlarna ; Mrs brud från bröllopet i Kana ; Mr Traveler , den barmhärtige samariten ; Josef, snickaren ; Ms Waters , kvinnan vid brunnen ; och Simon , ett palats vakt .
6 Tänk på biblisk tid när du väljer dina vapen .

skapa 6 vapenkort. Återigen , använd en identisk etikett eller stämpel på ena sidan och en bild av ett vapen på den andra . Om du kan hitta små replika bitar som matchar dina bilder , kommer ditt spel verkar ännu mer äkta .
7

Lägg till de platser du har på din spelplanen till sex plats ledtråd kort . Använd din sista uppsättningen av klistermärken eller stämplar på baksidan av dessa kort .
Gör Detective Notebook Sidor
8 Spelare behöver en plats att hålla reda på sina ledtrådar .

List varje möjlig rum , misstänkt , och vapen längs ena sidan av ett papper .
9

Sätt ett rutnät på sidan av din lista där spelare kan hålla reda på vilka delar de har eliminerats från sin lista . Flera kolumner gör att flera spel som ska spelas med samma sida . Spelare kan bara bocka av sina elimineringar eller sätta ett initialt i fläcken som representerar personer från vilka de fick ledtråd .
10

Gör tillräckligt kopior för varje spelare . Addera spela spelet
11

Använd traditionella spelreglerna med dina nygjorda element . Kuvertet kommer att hålla identiteten på mördaren , rum och vapen , medan de dör och miniatyr används i spelet .
12 p Om du vill ha ännu mer variation , kan du lägga till eller ändra en del av traditionella regler .
13

Ställ upp spelet och njut ! Addera

Kommentera