Hur man gör modeller på en Reflex Model Editor

Reflex är en modell redaktör för simulerade flygplan . Användare kan skapa anpassade flygplan för att testa i en virtuell miljö . Detta gör att du kan vänja sig vid olika flygplans stilar och fysiska egenskaper som vikt . I RMK eller Reflex Model Construction , kan användare ändra kosmetiska egenskaper som färg och mönster . När du är klar kan du testa din nya modell i programmet flygsimulering för att se hur det skulle fungera på liknande villkor . Instruktioner
1

Ladda Reflex Editor och klicka på det område där du vill börja . Klicka på ” File ” och välj ” Nytt objekt ” för att visa en lista över objekt som ska användas.
2

Välj en kroppstyp för att infoga i fältet skapelsen . Skriv in ” objektfliken” redigera och ändra kroppen av planen . Ändra storlek och struktur i kroppen som du önskar . Addera 3

Klicka på ” File ” och välj ” Nytt objekt ” och sätt in en cirkel objekt . Högerklickapå den cirkel inom skapande och välj ” Roterande ansikte , ” med tre punkter .
4

Klicka på ” File ” och välj ” Nytt objekt ” gå in i ” geometri ” mappen och välj ” halvklotet ” fil . I objektets preferenser , ändrar typ skalfältetför att passa till cockpit av planet . Ställ in färgen som ”Alpha Transparent . ”
5

Klicka på kroppen av planet för att skapa en punkt . Klicka på ” File ” och välj ” Nytt objekt . ” Välj en vinge filen för att placera på den punkt på planet inom området skapande. Högerklicka på vingen för att lägga till texturer och ändra dess storlek . Upprepa detta steg för den andra vingen .
6

Klicka på ” File ” och välj ” Exportera ” att kompilera modellen för användning i Reflex . Addera

Kommentera