Skrupler Regler

skrupler är ett spel av moraliska dilemman där spelarna ställa frågor till andra och förutsäga hur de skulle reagera i vissa situationer . Ett idealiskt spel för stora grupper eller partier , skrupler ger spelaren möjlighet att bluffa varandra och utmana svar . Skrupler är ett spel för vuxna , eftersom de frågor som ställs är de av etisk karaktär och kan vara svårt för barn att förstå . Förberedelser

Deal fem gula kort till varje spelare och placera resten sidan nedåt på bordet . Deal en röd svar kort till varje spelare. Dessa kort kommer att ha ” ja ”, ” nej ” eller ” beroende ” på dem . Placera resten sidan nedåt bredvid de gula korten . Addera Spelets

Från och med spelaren till vänster , spelarna turas om att ställa en fråga till någon annan spelare från deras frågekort . Tanken är att välja den person som du tror kommer att svara på frågan i enlighet med svaret kort du har i din hand . Om han gör , få dig att bli av med en av dina gula kort .

Spelare kan bluffa när du svarar på frågorna för att försöka hindra dig från att bli av med ett gult kort . När en spelare svarar ” Depends , ” han är skyldig att berätta vad hans svar beror på .
P Om du är felaktiga och spelarens svar är inte vad ditt svar kort säger , du kasta frågan kortet och plocka en annan från däck. Kasta och ta ett nytt rött svar kort efter varje tur .

Begagnade frågekortbör placeras med framsidan uppåt i högar bredvid de oanvända kort som ska blandas och återanvändas om du kör ut . Om du har ett gult frågekorti handen som säger ” Uppfinn en fråga av skrupler, ” du måste göra din egen fråga för att bli av med kortet eller ge den till en motståndare i en utmaning .

Utmaningar

du kan utmana en spelare om du misstänker att han bluffar . Om du vinner utmaningen , ger du honom en av dina gula frågekort . Om du förlorar , får han för att ge dig en. När du utmanar en spelare får du 20 sekunder på dig att övertyga resten av spelarna han är bluffing.That spelare sedan har 20 sekunder på dig att övertyga dem om att han är sanningsenlig .
P Om en spelare har bara en fråga kort kvar , måste han säga det direkt. Han då inte kan utmana eller utmanas .
Röstning

en utmaning , alla spelare rösta samtidigt . De röstar genom att hålla upp en av deras Halo -kort . En Halo Up kortet hålls upp för att rösta att den utmanade spelaren talar sanning och en Pitchfork Upp används för att rösta att han bluffar . Om omröstningen är knuten , inga kort utbytt .
Vinnande

Vinnaren av skrupler är den första spelaren att bli av med alla fem av hans gula kort .
Addera

Kommentera