Hur man gör RPG Planlösningar

Göra RPG planritningar är inte så lätt som det verkar . Flera faktorer måste komma samman för att göra en trovärdig och lätt att använda kartan . Storleken på området , utformningen av rum och korridorer , liksom miljön på platsen alla spelar en mycket viktig del i skapandet av spelet kartan . Instruktioner
1

Mät storleken på rummen som du känner till . Det är inte ovanligt för människor att kraftigt överskatta storleken på de rum som de gör för spel . Om en person kan göra ett rum som är 30 med 30 meter på sin karta , rummet är i huvudet närmare 20 av 20 fot .
2

Skapa hallar som behövs och gå någonstans . Om layouten har flera hallar som bara avsluta , gå tillbaka och ändra ditt rum design för att ta upp det extra utrymmet . Om du länge har vindlande korridorer som leder till ett enda rum , överväga att placera dörren på en annan plats för att frigöra det utrymme för en bättre användning . Addera 3

Anslut rum direkt utan korridorer . Det är inte ovanligt , särskilt i övriga byggnader , att det finns få eller inga korridorerna mellan rummen . Ett rum ansluter till nästa via en dörr eller öppna dörren .
4

Uppskatta en rimlig mängd utrymme för trappor . Trappor tar upp mycket utrymme , mycket mer än det skulle verkar som . Om du har ett verktyg trappa , såsom de i närheten av hissar , kan de göras i ett enda block av rymden . Dekorativa trappor, som de i fina hus och hotell, ta upp en stor mängd utrymme på två olika våningar .
5

Tänk på miljön att byggnaden kommer att vara i. byggnader som finns i varmare öknen eller tropiska klimat kommer att ha olika vägg-och fönsterdesignerän de i ett kallare klimat . Taket kommer att byggas på olika sätt baserat på mängden av regn eller snö en plats tar emot . Även om denna information kanske inte verkar viktigt i början, saker som tak konstruktion avgöra vilken typ och hur stor en byggnads vinden är . Addera

Kommentera