Elektroniska Battleship Game Instruktioner

” Electronic Battleship ” använder en programmerbar dator som lagrar spelarnas fartygsplatseroch använder ljudeffekter för att indikera skott och träffar i spelet , lägga till lite mer känsla till spelet . Du och din motståndare programmet speldatormed placeringen av dina fem fartyg – den bärare , slagskepp , ubåt , jagare och PT båt – och sedan elektroniskt in dina bilder medan du spelar . Det finns två metoder att programmera datorn – direkt programmering och manuell programmering . Direkt programmering

Du behöver koden boken ingår i spelet för omedelbar programmering . Bläddra igenom de 100 möjliga inställningar i boken , välja en och ställa in dina skepp på galler i de positioner som visas . Vrid den vita ” On /Off ” -omkopplaren på ”On ” lyssna efter sonarljudoch vända ” Load /Go ” -omkopplaren på ” Load ”. Skjut på den gula knappen för att ” CM ”, tryck på den och sedan trycka på den röda ” Fire ”-knappen . Skriv in bokstaven /numret för den layout du valt genom att skjuta på den blå knappen för att rätt bokstav och trycker på den och sedan trycka på den gula knappen i rätt antal platsen . Tryck på den röda ” Fire ” knappen och lyssna efter ett pip följt av en ” skrika ” ljud för att indikera att koden har framgångsrikt programmerats .
Manuell programmering

manuellt programmera ditt skepp platser , måste du ange koordinaterna för varje avsnitt av varje fartyg ; detta är 17 positioner i allt . Vrid på ” On /Off ” -omkopplaren på ” On”, ” Load /Go ” -omkopplaren på ”Go ” och den gula knappen ” CM ”. Placera dina fem fartyg på alla platser som du vill ha på din rutnät . Ange rutnäts platser som varje fartyg upptar genom att skjuta och trycka på den blå knappen i rätt bokstav plats och den gula knappen för rätt nummer . Tryck på den röda ” Fire ” knappen efter att varje koordinat . Du kommer in fem platser för transportören , fyra för slagskeppet , tre vardera för ubåt och jagare, och två för PT båten . När du har angett alla 17 samordnar korrekt , en ” skrika ” ljud kommer att bekräfta det . Addera Spelets

Skjut ” Load /Go ” -omkopplaren på ” Go ” och bestämma vilken spelare går först . På din tur , ange en bokstav /nummer samordna med de blå och gula knappar precis som du gjorde under programmering och tryck på ” Fire ” knappen . Du kommer att höra ljudet av en missil som avfyras . Om din motståndares båt är på den platsen , kommer du att höra en explosion ljud och den rutan blinkar på din motståndares botten rutnät . Din motståndare talar om vilken båt du träffar och placerar en röd pinne på båten på den platsen ; du kommer att placera en röd pinne på den plats på din topp rutnät . Om du inte hör en explosion , ditt skott missade ; Placera en vit pinne på den platsen på topp rutnät . Spelare omväxlande vänder med ett skott vardera . När en spelares fartyg sjunkit från att ta hits i alla sina fläckar , den spelaren förklarar det . Den första spelaren att sänka alla fem av hans motståndares fartyg vinner . Addera

Kommentera