Hur man vinner en match mot andra robotar i Machinarium

På äventyr pusselspel , ” Machinarium , ” du spelar som en robot i den fiktiva mekaniserade staden Machinarium . När du försöker att reda ut handlingen bakom alla de mystiska handlingar av det onda i staden , måste du lösa pussel och framsteg genom att hjälpa andra medborgare i Machinarium . En av de mest frustrerande pussel kommer när du har hittat din väg tillbaka in i staden och en robot som leker en saxofon ber dig att hitta några bultar så att han kan fixa sitt instrument . Tyvärr , bultarna som du behöver används av en gammal robot i baren för en omgång ” 5 – in – a – rad . ” Du måste slå den gamla roboten i sitt eget spel för att få bultarna tillbaka . Spelet spelas med hjälp av bultar och muttrar , och målet är att få fem av dina pjäser i rad på board.Things Du behöver
” Machinarium ” game
Visa fler Instruktioner

1

Placera första nötter åt vänster , höger , botten och toppen av motspelarens första bult , i den ordningen . Eftersom motståndarens första bult placering är slumpmässigt , det finns många sätt att vinna det här spelet , men det är oftast den bästa starten för de flesta vinnande strategier . När du har omgiven hans första bult , kanske du har märkt att din motståndare har skapat en pil -liknande konfiguration på ena sidan av brädet som ett resultat av att försöka förutse dina eventuella rader . För tydlighetens exempel anta att pilen är till vänster .
2

Placera din femte mutter tre platser bort från din motståndares start bult . Det kan vara i någon riktning , men i allmänhet du vill placera den på motsatt sida från din motståndares pil konfiguration . Eftersom exemplet pilen är till vänster , antar att du placerar det tre platser till höger . Din motståndare kommer att reagera genom att lägga till en bult till sin ” pilen ” till vänster . Avbröt honom med en av dina nötter innan han kan sätta en fjärde bult på den linjen . Om han sätter en fjärde bult i , avbröt honom i andra änden innan han kan bilda fem och vinna . Addera 3

Placera en mutter på tavlan så att den är diagonal till pjäsen du bara sjunkit , utan även bildar en diagonal tredelad linje med muttrarna runt motståndarens start bult . I vårt exempel kommer detta att vara två utrymmena till höger om start mutter och ett utrymme upp . Du kommer att märka att detta bildar de nedre två tredjedelar av en oavslutad triangle.The gammal robot kommer att försöka avbryta er .
4

Placera din nästa nöt att slutföra triangeln . Den gamla roboten kommer att försöka avbryta er igen . Det är här du avslöjar din verkliga avsikt .
5

Placera en mutter direkt i centrum av triangeln som du har skapat . Detta kommer att skapa två kors och tvärs tre – mutter linjer . Din motståndare kommer att försöka skära en av dem med sina bitar . Titta vilken linje han skär av , sedan skapa en fyra – mutter linje från den andra . Vid denna punkt , kommer han inte att kunna stoppa dig eftersom skära av ena änden av fyra mutterlinjenkommer ändå att lämna dig öppen för att få fem – i -rad i den andra änden .

Kommentera