Hur man spelar Risk : A Game of Global Domination

Den klassiska spelet Risk har flera varianter , bland annat 2 – spelare Risk och Mission Risk . Global Domination Risk , ett tidskrävandemen givande spel där spelarna försöker ta över världen , är de ursprungliga och de vanligaste risk game.Things Du behöver
3-6 spelare
Risk spel ( spelplan , territorium kort, två vita tärningar, tre röda tärningar och spelpjäser )
Visa fler Instruktioner
konfigurera
1

Öppna och ställa upp spelplanen .
Billiga 2

Blanda territorium kort och placera dem nedåt nära spelplanen Addera 3

Varje spelare måste välja en färg
4

Varje spelare tar alla spelpjäser i sin valda färg
5

Varje spelare räknar ut sina utgångsenheter. Detta är 35 utgångsenhetervardera för tre spelare , 30 vardera för fyra spelare , 25 för fem och 20 för sex . Observera att dessa räkningar avser enheter (siffrorna för män) och inte spelpjäser ; det finns olika spelpjäser som symboliserar olika antal män . Vissa versioner av risk har spelpjäser i form av romerska siffror , och andra versioner har spelpjäser i form av infanterister , som utgör en enhet ; kavalleri , som representerar fem enheter och artilleri , som representerar tio enheter .
6

Varje spelare slår en tärning för att se vem som får göra anspråk på ett område först . Den högsta rullen går först , och ställa in intäkterna medsols .
7

Den första spelaren hävdar också det första området ( land ) genom att placera en startenheti något tomt område . Nästa spelare placerar sedan en enhet i ett område som de själva väljer . Detta fortsätter tills alla områden begärs . Spelare får inte göra anspråk på ett område som redan är upptagen av en annan enhet , inklusive sin egen enhet .
8

spelare förstärker sitt territorium genom att turas placera en startenheti ett område som de redan kontrollerar . Förstärkning fortsätter tills alla startenheternahar placerats . Det finns ingen gräns för hur många enheter som kan ockupera något territorium ; enheter behöver inte fördelas jämnt under förstärkning .
9

Spelare rulla en tärning igen för att avgöra vem som spelar först . Addera Med din tur
10

varje spelare får ytterligare förstärkningar i början av varje tur . Spelare som kontrollerar 1-11 territorier får tre förstärkningar , spelare med 12-14 territorier får tre förstärkningar , spelare med 15-17 territorier får fem förstärkningar , och så vidare . För att avgöra hur många förstärkningar du får , dela dina territorier med tre och avrunda nedåt . Spelare som styr en hel kontinent få ytterligare förstärkningar : två för Sydamerika eller Australien , tre för Afrika , fem för Nordamerika , fem i Europa och sju i Asien . Spelare får också förstärkningar för Territory kort ; Om en spelare har en uppsättning av tre Territory kort med alla matchande eller alla olika bilder i toppen , kan han vända dem in ytterligare förstärkningar – fyra för första gången ett kort set slås in av någon spelare , sex för den andra tid , åtta för tredje gången , och 10 för fjärde gången . Efter det kan du räkna upp med femmor för att bestämma antalet ytterligare förstärkningar .
11

Placera alla dina förstärkningar i dina territorier .
12

Attack om du vill . Offensiv är alltid valfri. För att attackera , måste du ha minst två enheter i ett område . En enhet ska alltid stanna kvar under den attackerfasen. Du kan skicka en, två eller tre män i taget i ett angränsande land för att attackera , även om du har flera enheter i området .
13

försvarande spelaren väljer sedan hur många enheter för att försvara med , vilket kan bara vara en eller två åt gången , även om det finns flera enheter i territoriet .
14

( angriparen ) styr de röda tärningarna och försvararen styr de vita tärningarna . Varje sida rullar en tärning för varje enhet attackera eller försvara . Om en angripare attackerar med tre enheter , de rullar alla tre röda tärningar . Om en försvarare försvarar med en enhet , rullar han bara en vit dö . Alla tärningarna rullas samtidigt .
15

Både du och försvararen placera din tärning i ordning från högsta till lägsta , matcha dem mot varandra . Jämför de högsta tärningen först – den undre rullen tar bort en försvara eller attackera enhet från brädspelet . Jämför dina nästa högsta rullar . Återigen, den nedre valsen avlägsnar en bit . Om det är oavgjort , försvararen alltid vinner , och angriparen måste ta bort en anfallande enhet från styrelsen .
16

Alla överlevande enheter retirera in i sina egna territorier . Om du erövrade territoriet genom att besegra alla de män som tidigare ockuperade det , då måste du flytta alla enheter som du använde för att vinna kampen i det nya territoriet . Du kan också flytta några andra enheter från att attackera landet med dem , så länge som minst en enhet kvar i det ursprungliga landet .
17 p Om du har helt eliminerat en annan spelare genom att ta bort deras sista enhet från spelplanen , är den spelaren ute ur spelet och du får alla sina territorium kort .
18

du kan attackera så många gånger du vill under din tur .
19

När du är klar med alla attacker , kan du befästa en gång . Detta innebär att du kan ta så många enheter som du vill ha från en av dina territorier och lämnar en enhet bakom , och flytta dem till en ansluten territorium .
20

I slutet av din tur , om du erövrade ett område , kan du ta ett territorium kort . Du kan bara hämta ett kort per varv , även om du erövrade mer än ett territorium under denna tur .
21

Nu är det nästa spelares tur , och spelet fortsätter från steg ett .

22

En spelare vinner spelet när de kontrollerar alla 42 territorier . Addera

Kommentera