En autofire skript är ett skript som används i tv-spel som i huvudsak gör det möjligt för turbo eld . I många PC-spel måste du klicka med musen en gång för att avfyra ett skott . Turbo brand gör att du kan klicka med musen en gång och skjuta många skott i rad . Med autofire , håller du musen nedåt och i stället för att avfyra ett skott , kommer ditt vapen avfyra flera skott . Om du har tillgång till källfilerna för ett spel , kan du lägga till ett skript som möjliggör autofire när du håller ned en musknapp . Autofire skript används ofta i första person shooter -spel . Instruktioner
1
öppna och definiera ditt manus med hjälp av följande kod :
~ RButton ::
slinga
{
Detta kommer att öppna ett skript som kommer att fungera när du trycker på rätt knapp på musen . Du kan ersätta ” RButton ” för någon musknapp . Till exempel , för att binda det här skriptet till vänster musknapp , substitut ” Rbutton ” med
2
Definiera timingen mellan åtgärder när du håller ned knappen genom att skriva in följande kod ” knappen L . ” :
Sleep 0,0001
Detta ställer in fördröjning mellan klick . Tiden ställs in i millisekunder och kan komma att ändras beroende på hur ofta du vill att avfyra ditt vapen när du håller knappen nere Addera 3
Definiera manus agerande med hjälp av följande kod . :
GetKeyState , RButtonState , RButton , P
Detta talar skriptet för att se om höger musknapp trycks ned , och om det är , att ständigt anta åtgärden som hör till den högra musknappen på leken. Återigen , kan du ersätta höger musknapp för varje knapp på musen
4
Berätta skriptet att avsluta när du släpper knappen med hjälp av följande kod : .
Om RButtonState = U
bryta
musklick , höger
Detta talar skriptet stannar när knappen släpps . Du kan ersätta ” RButton ” för någon knapp på musen
5
Avsluta skripten med hjälp av följande kod : .
}
Återvända
6
Ta med hela manuset tillsammans . Till exempel , om du använder höger musknapp för din autofire manus , skulle hela skriptet se ut så här :
~ RButton ::
Loop
{
Sov 0,0001
GetKeyState , RButtonState , RButton , P
om RButtonState = u
bryta
musklick , Höger
}
återvända Addera