Hur du gör din egen Racetrack Spel

Hästkapplöpning är en spelande förflutna tid där individer besöker banan och göra satsningar på hästar körs . Om en häst du satsar på vinner loppet , får du ersättning för din insats som belöning för att plocka rätt . Hästen Track Spelet är ett brädspel som syftar till att replikera en dag på tävlingarna från bekvämligheten av ditt eget hem . Spelare får kort för hästarna i loppet , och varje ägare av ett kort för den vinnande hästen samlar pot.Things Du behöver konstaffisch ombord ruler
Permanent markör
44 registerkort ( eller 22 registerkort halve för mindre kort ) katalog 7 tokens
2 tärningar
Box
Visa fler Instruktioner
1

lätt dra en 11 – tums täckande med 8 – tums – tall rutnät , med 1 tum mellan varje rad av nätet , på affischen styrelse med hjälp av penna .
2

Placera fyra indexkort på affischen ombord under gallret , då spåra runt utsidan med blyerts . För estetik , utrymme korten jämnt längs bredden på nätet .
3

Trace över den vänstra kanten av nätet för de övre tre rader , och den högra kanten av den övre tre rader , med märkpenna .
4

Trace över den vänstra kanten av den vänstra näst – kolonn – från – fjärde raden cell , och den högra kanten av den andra kolumnen – från – höger fjärde raden cell , med märkpenna . Upprepa för femte , sjätte , sjunde och åttonde raderna , flytta linjerna en cell över varje gång tills den åttonde raden har mittcellenmed märkpenna på vardera sidan om den .
5

Trace över allt horisontella linjer mellan de vertikala permanenta linjer med märkpenna , sedan spåra över alla vertikala linjer mellan de nya permanenta horisontella linjer . Detta skapar ett rutnät som börjar med en 11 – av -3 topp , sedan smalnar av två kolumner i varje efterföljande rad . Radera alla blyertsmarkeringar från celler som inte ingår i den permanenta markör nätet . Det här är banan för hästarna .
6

Skriv ” 12 ” i den övre vänstra rutan på nätet , sedan ” 11 ” i nästa nätet , och så vidare tills du har ” 2 ” i det övre högra rutan av nätet .
7

Trace över blyerts konturerna av indexkort , sedan skriva ” x1 ” , ” x2 ” , ” x3 ” och ” x4 ” under de fyra konturer , respektive. Detta avslutar spelplanen .
8

Skriv siffran 12 på ena sidan av ett index kort , sedan upprepa på tre fler kort . Upprepa processen med varje nummer från 11 till två , vilket skapar fyra kort i varje .
9

Placera affisch -och registerkort i en låda , tillsammans med sju polletter och två tärningar . Tokens kan vara verkliga hästformadeleksaker , eller helt enkelt sju mynt . Om du vill spela med falska pengar , inkluderar pokermarker eller roliga pengar , till exempel från ett spel som Monopol , i lådan också. Detta avslutar din travet spelrutan. Addera

Kommentera