Hur man gör en tränare på Insaniquarium

” Insaniquarium ” är ett akvarium spel där målet är att hålla din vattenlevande vänner trygg , frisk och lycklig , medan du simmar runt plocka upp de olika värdesaker . Du kan ändra funktioner i spelet , inte gjorda av designern , för att få obegränsat liv , mat, kulor , granater och objekt . Men när du ändrar dessa genom RAM- minnesprocesser , förändringarna är inte permanent och du måste göra ändringar varje gång du spelar spelet . Genom att göra en tränare du tränar spelet för att göra ändringarna med att klicka på en knapp . Instruktioner
1

Ladda ner och installera ett RAM- minne skanner för att skanna spelprocesserna. Leta efter program som T sökning Minnes Hacking Software eller Cheat Engine för att hjälpa dig hitta de processer som du behöver i RAM .
2

Starta ” Insaniquarium ” spel . Leta efter antal liv , antal snäckor, mat pellets eller antalet kulor du har. Skriv ner det nummer du vill ändra . Pausa spelet som vanligt . Addera 3

Öppna minnesskannerprogrammetoch välj ” Process ” -knappen för att se vilka processer som används . Klicka på ” Insaniquarium ” spel från listan med alternativ som visas . Klicka på den första förstoringsglasikonenunder fliken processer för att öppna en sökruta . Välj ” Exakt värde ” och ” 1 Byte ” som inställningarna . Detta gör det möjligt för programmet att leta efter det exakta värdet som du vill ändra i programmet .
4

Öppna spelet och observera värdet på det objekt som du vill ändra . Minimera spelet och återgå till skannerprogrammet . Skriv in det värde som du observerat . Klicka på ” OK ” och märker det stora antalet processer visas med det värdet . Detta antal är för stort för att hitta den exakta objektet du söker efter så att du vill begränsa listan ner ytterligare .
5

Återgå till spelfönstret och in i uppspelningsläge . Målmedvetet förlora ett av de objekt som du försöker att förändra . Notera det nya värdet på objektet minskas med ett . Pausa spelet .
6

Öppna skanningsprogram igen . Notera den andra förstoringsglasetunder fliken ” Processer ” . Klicka på den här ikonen och ange det nya värdet under sökrutan som visas . Observera att färre processer visas i fönstret under detta nummer . Gå tillbaka till spelet , starta uppspelningsläge och minskar värdet igen med ett. Paus och minimera spelet för att återgå till skannern. Upprepa sökningen du gjort men anger den nyligen minskade värdet . Klicka på ” OK ” och märker hur många processer minskar igen . Observera att det nu bara endast 1 till 3 processer i fönstret .
7

Spela spelet igen och reducera objektet igen efter en. Pausa spelet och återgå till skannern ansökan . Klicka på den andra förstoringsikonenoch minskar värdet igen efter en i sökrutan . Klicka på en process som dyker upp för att frysa objektet och ger dig obegränsade mängder av objektet .
8

Ladda ner och installera ett spel tränare kit som tränare Maker Kit , Game Trainer Studio eller magi Trainer Skaparen . Öppna tränare kit valde att ladda ner och minimera den till verktygsfältet . Låt RAM processen fönstret öppet och sätta spelet i uppspelningsläge .
9

Välj ett projektnamn för tränare i tränare kit programmet och klicka på ” Skapa ”. Leta reda på ”Infoga ”-fliken som i de flesta tränare är under ” Dialog ” fliken. Gör två knappar med ” Knapp ” alternativet . Högerklicka på den första knappen och klicka på ” Egenskaper . ” Ändra till ” On ” läge . Högerklickapå den andra knappen , välj ”Egenskaper” och ändra positionen på ”OFF ”.
10

Öppna den RAM processen mjukvaran och klicka på den första förstoringsglas . Välj spelprogrammeti listan över processer som visas
11

Notera lappat kod som ser ut så här visas i mittfönstret.
Patched manus : ” Peta 48D87E 90 90 ”
unpatched manus : ” Peta 48D87E 89 01 ”
själva plåstret och unpatched manus kan skilja sig från ovanstående , men kommer att listas under dessa kategorier
12

Markera och . kopiera koden under lappat script kategorin . Gå tillbaka till spelet tränare programmet och högerklicka ” Knapp 1 ”. Välj ” Skriv Minnesåtgärder” och klistra in den lappade manus , så det ser ut ungefär så här: ” Peta 48D87E 90 90 ” ( eller vad din lappade skript definieras som ) . Klicka på ” Apply ” för att ställa in kommandoknappenskript .
13

Högerklickapå ” Knapp 2 ” och välj ” Skriv Minnes åtgärder . ” Klistra in unpatched skriptet här . Klicka på ” Apply ”.
14

Välj ” Build Settings ” fliken och dubbelklicka på namnet på den tränare som du gjort . Klicka på ” Build Project ”-knappen och vänta på programmet att kompilera . Stäng alla program och öppna Insaquarium spelet och spelet utbildningsprogram . Klicka på knappen 1 för att stänga av tränaren på medan du spelar spelet . Addera

Kommentera