Hur man skapar en Paladin för Dungeons & Dragons

Skapa ett bra paladin i Dungeons & Dragons kan variera lite beroende på vilken version av spelet du planerar att spela , men det finns några universella sanningar som gäller för alla paladin i någon version av D & D eller Advanced D & D. Att spela en paladin bör inte ta lätt på , och de flesta dungeon masters kommer att reservera förmånen för mer erfarna spelare som kan hålla sig till de rollspelsrestriktioneren paladin ( det vill säga , en helig riddare ) faces.Things du behöver
” Spelarens Handbook ”
Lista gynnade gudar för riket
Visa fler Instruktioner
1

Börja med en idé om varför du vill spela en paladin . Många vill spela Paladins på grund av kraften i teckenklassen , men om du berättar för din DM du vill spela en paladin för makten bör DM skjuta ner idén . Istället har en bakgrundshistoria , lite förklaring av vem du var innan du började träna för att bli en riddare .
2

Välj en gudom att dyrka . Vilken gud din karaktär följer bör bero något på den moral som du vill ha för karaktär och vad DM har planerat för kampanjen , inklusive vad världen i spelet är satt i. I Forgotten Realms är Torm alltid ett bra val .

3

Rulla din statistik eller bestämma dem men din DM väljer . För att skapa en bra paladin , du behöver höga statistik på flera områden , särskilt karisma och styrka . Hög visdom och konstitution är också bra . Eftersom en paladin är inte en grundläggande kämpe klass , på lägre nivåer som du inte kommer att vara lika effektiv som en kämpe på krossa saker , men det gör lika ut i slutändan .
4

Tänk vilka, om några , prestige klass du kommer att följa . För Dwarven Paladins är Hammer i Moradin prestige klass bra. Den morninglord prestige klassen är bra för Paladins som vill fokusera på att döda odöda .
5

Prata med din DM . En av de svåraste sakerna med att spela en paladin håller fast vid den etiska koden en paladin s gudom kräver av honom . Se till innan spelet börjar att ni och DM är överens om begränsning av gudomen din karaktär följer . Det kommer att undvika in- game argument och missförstånd . Addera

Kommentera