Fusk för Hidden Mysteries : Titanic

I ” Hidden Mysteries : Titanic – Secrets av ödesdigra Voyage ” till Nintendo DS , måste du utforska den ökända oceanångare i ett försök att hitta gömda föremål och lösa förbryllande pussel . Medan spelet inte innehåller några officiella fusk , att veta lösningar på några av de svårare pussel kan hjälpa dig att navigera berättelsens 16 kapitel och överleva den doomed resan . Låst Crate

Mot slutet av kapitel tre , måste du använda hittade delar av röret för att reparera en trasig ventilsystem . En gång fast , avger ventilsystemet ånga som fogs upp en spegel och avslöjar en ledtråd . Men för att klara nästa del av kapitlet , måste du gå till bagageutrymmet och räkna ut kombinationen på en låst låda . För att öppna låset , klicka på siffrorna i följande sekvens : 1-6-0-7-6-7 . Ta kåpan från insidan av lådan och häng den över ventilationstrumma för att kvitta ett larm . Nu tillbaka till Overlook -området och klicka på spegeln för att avsluta kapitlet .
Kortspel

När kapitel fyra öppnas , måste du chatta med en gammal kvinna vid namn Odette för att utlösa din nästa pussel , en typ av kortspel som kräver att du ordna korten i sina lämpliga slots på ett bord . En klocka i centrum av bordet ger nyckeln till lösningen. Klockans timvisare pekar på numret på nästa kort att spela , medan minutvisaren anger en av fyra stationära kungar för att avgöra kortets kostym . Klockan har också en röd hand som pekar antingen upp eller ner , och visar vilken sida av bordet för att placera kortet. Spelet slumpmässig pusslet varje gång , men att veta tricket om klock händer kommer alltid den rätta lösningen .
Wheel Room

I kapitel 15 , måste du lösa två pussel i hjulet rummet . Den första pusslet ber dig att ordna 10 tangenter på en bricka i rätt ordning . Om du nummer tangenterna 1 till 10 flyttar till vänster till höger , plats nycklar 2 , 10 , 5 , 3 och 4 från vänster till höger över pegboard främsta raden . Fyll på andra raden , från vänster till höger , med tangenterna 7 , 8 , 6 , 1 och 9 . Nu , vända sig till rummets bakre väggen och hitta en panel med rader av gröna och röda lampor . Fyra växlar linje vardera sidan av panelen . För att lösa pusslet måste du vända fyra växlar i rätt ordning för att aktivera panelen . Den rätta lösningen innebär vända omkopplarna på panelens vänstra sida från topp till botten .
Bonusnivå

framgångsrikt slutföra Kapitel 15 avslutar spelet och aktiverar en ” bonus ” ; alternativet på huvudmenyn. Genom att klicka på ” Bonus ” utlöser en speciell nivå som 97 år senare . Utforska Kaptenens Vardagsrum att hitta en massa push stift . Placering stiften på bakväggen karta öppnar ett pussel . Helt enkelt hålla stiften i kartan för att utse en säker resa genom isen för att lösa pusslet . För att klara bonusen nivå , måste du också montera 10 sönderrivna pappersbitar att läsa ett meddelande och använda en acetylen fackla att svetsa 10 nitar i det skadade skrovet . Addera

Kommentera