Hur man gör Flervalsspel

Den vanligaste manifestationen av flervalsspelär ” välj ditt eget äventyr ” stil av bok . Spelaren följer en av flera berättartrådar. Den exakta rutten som de tar genom historien beror på beslut som de gör . Dessa typer av spel kan göras enbart för njutning eller så kan de vara konstruerade för utbildningsändamål . Detta kan göras genom att införliva matematik , problemlösning eller allmänna kunskaper frågor och utmaningar i story.Things Du behöver
stort ark papper
Pen
Dator
skrivare
Sida bindemedel

Visa fler Instruktioner
1

Utveckla en inställning , tema och karaktär för din berättelse . För att skapa en berättelse , den spelare , som tar på sig rollen som huvudpersonen , ska ställas inför någon form av motgångar . Det kan vara allt från att bli kidnappad av pirater att vara vilse i rymden .
2

Bestäm en början och avsluta för din berättelse . Du kanske vill erbjuda flera möjliga slut eller så kan du ställa in en särskild ändelse som slutmålet. Tänk på de utmaningar som spelaren måste övervinna för att nå slutet . Addera 3

Skriv öppningsscenen av din flervalsspelpå datorn . Avsluta scenen genom att presentera spelaren med ett val och olika alternativ för hur han vill gå vidare .
4

Rita en ruta längst ner i din pappersark . Skriv en mycket förkortad version av öppningsscenen. Rita grenar som kommer bort från lådan . Varje gren är en av de beslut den spelaren skulle kunna göra . Rita en ruta i slutet av varje gren .
5

Skriv scenerna som följer det val som gjorts i öppningsscenen. Skriv scenen på datorn och ger en förkortad version i lämplig ruta . Avsluta varje scen med ett annat val som leder till ett urval av nya scener . Fortsätt på detta sätt.
6

Ta trådarna i berättelsen ihop med jämna mellanrum . Du försöker inte erbjuda ett antal helt skilda berättelser till spelaren , snarare du erbjuder dem en mängd olika sätt att ta sig från en punkt i historien till nästa .
7

Inkludera vissa händelser som har betydelse för hur spelaren fortsätter senare i spelet . Till exempel kanske du har en scen tidigt där spelaren kan välja mellan att hjälpa en nödställd handlare att fly från banditer eller stjäla sina varor medan han är distraherad . Senare i spelet spelaren kan komma över den öppna igen . Historien tråd bör styra spelaren att gå till en viss scen , om han hjälpte till handlaren och en annan om han rånade honom .
8

Count alla rutor och numrera dem från det ena till det sista numret . Den första scenen ska numreras en men efter detta inte ger dem dessa siffror i följd ; blanda upp dem mellan scenerna . Vid slutet av varje scen , när spelaren måste göra sitt beslut , ge honom numret på den scen som varje val motsvarar .
9

Skriv scener i följd . Samla sidorna i en bok och binda dem . Addera

Kommentera