Oavsett om de spelar på en annan server eller kör sin egen , ” Unreal Tournament 3 ” gamers vill ha bästa möjliga prestanda ur sina system . Djupt inom konfigurationsfilerna är de inställningar som betecknar cachestorlek . För klientsidan , påverkar detta det maximala antalet filer som kan laddas ner från spelservrar som kartor , texturer och ljud . Så med en liten klientcachestorlek, filer måste åter ner från servrar när du överskrider maximalt inställt cache . På serversidan , justera storleken på cachen förändrar hur mycket systemminne allokeras till spelservern . Instruktioner
Karta Download Cache
1
Öppna ” Unreal Tournament ” -mappen , sedan ” UTGame ” och ” Config ”. Dubbelklicka sedan på ” UTEngine.ini ” filen .
2
Bläddra ner till avsnittet ” [ Core.System ] ” . Addera 3
Redigera posten för ” StaleCacheDays = X , ” Ändra ” X” för att det antal dagar du vill oanvända filer för att stanna kvar på systemet innan det blir bort automatiskt .
4
Redigera posten för ” MaxStaleCacheSize = X , ” ändra ” X ” på den nya totala maximala filstorleken för oanvända filer , i megabyte .
5
Redigera posten för ” MaxOverallCacheSize = X , ” ändra ” X ” på den nya total maximal filstorlek för alla nedladdade filer , i megabyte .
6
Stäng fönstret , och klicka sedan på ” Ja ” för att spara ändringarna .
serversidan Cache
7
Öppna ” Unreal Tournament ” -mappen , sedan ” UTGame , ” och ” Config ”. Dubbelklicka sedan på ” Unreal.ini ” filen .
8
Bläddra till ” [ Engine.GameEngine ] ” avsnittet .
9
Redigera ” CacheSizeMegs = X , ” ändra ” X ” på mängden systemminneför att avsätta till spelservern .
10
Stäng fönstret. Klicka på ” Ja ” när du ombeds att spara ändringarna . Addera