Hur man skapar ett RTS spelet

Ett ​​realtidsstrategispel, eller RTS-spel , är en dator eller tv-spel som placerar spelaren i kontroll över en virtuell armé som måste kämpa mot andra arméer . Som befälhavare , måste spelaren samla resurser , bestämmer de specifika enheter som han vill i sin armé och vägleda de enheter i attack och försvar manövrar för att uppnå segern kraven för spelet . Designa en RTS-spel innebär särskilda utmaningar för en speldesigner . Instruktioner
1

Hämta en speldesign motor . Det här är ett program som ger den nödvändiga ramen för utvecklingen av ett RTS-spel . Stratagus och Orts är gratis RTS motorer .
2

Skriv ut en spel tomt och tillbaka berättelse . Ge ditt spel med samma volym, till exempel medeltiden , fram till idag , en postapokalyptisk tid eller avlägsen framtid . Skapa flera fraktioner för spelet och beskriva situationen för konflikt som finns mellan dem . Addera 3

Skapa spelenheterna. Gör en mängd olika enheter som uppfyller olika kapaciteter i gameplay och bekämpa , till exempel konstruktion, reparation, spaning , lätt strid , tung strid , plundra , sniping , flygunderstöd , luftvärn och ett supervapen . Fördelning av kostnader på dessa enheter enligt deras användbarhet . Varje RTS-spel har en viss resurs eller valuta som avgör en spelares förmåga att skapa nya enheter ; avgöra hur mycket av denna resurs eller valuta en spelare måste satsa för varje typ av enhet . Designa dina enheter på ett sådant sätt att alla enheter av en viss fraktion har visuella likheter .
4

Skapa byggnader . Tilldela specifika uppgifter för varje byggnad , som produktion och forskningsenhet .
5

Upprätta en teknik träd . Lägg ut alla de tekniker, enheter och byggnader som varje fraktion kan skapa på ett sådant sätt att de mer avancerade bara blir tillgänglig efter spelare har gjort det nödvändiga bygg-och forskningsbyggnadupp till dem .
6

Kör speltesterpå en vanlig karta . Träna eventuella buggar som förekommer i spelet.
7

Skapa spelkartor. Gör terräng som utmanar spelare på olika sätt . Skapa några som är symmetriska ” hubbar ” som ger samma utgångssituationertill alla spelare . Skapa andra som ger asymmetriska utgångslägen , eventuellt med fler aktörer på ena sidan av slaget än på den andra .
8

Skapa single – player kampanjer . Gör en sträng av kartor som , istället för att använda allmänna artificiell intelligens , har specifika situationer som spelaren måste möta där hennes datormotståndare har specifika uppgifter att utföra . Till exempel kan vissa kampanjkartorhar förstärkningar anländer i slaget vid vissa tidpunkter . Placera triggar på kartan som orsakar händelser inträffar när spelaren går till vissa platser eller utför vissa mål . Addera

Kommentera