Regler & Instruktioner för Chinese Checkers Game

Kinaschack är inte ett svårt spel att lära sig och är mycket roligt att spela . Målet är att vara den första spelaren att flytta alla sina kulor över en spelplan till en målplats , ett triangelpunkt. Även om reglerna är ganska grundläggande och kan lätt behärskar , det finns några små tips och strategier för att lära sig att förbättra dina chanser att vinna . Instruktioner
1

Förbered styrelsen beroende på antalet spelare involverade . Kortet är i form av en stjärna med sex punkter. Spelet kan spelas av två , tre , fyra eller sex spelare . Varje spelare har 10 kulor av en färg som upptar alla platser i sitt hem punkten i början av spelet .
2

Ställ in mitt motståndarens hemma punkt när det finns två spelare . När tre spelare spelar , ställas in så att det finns en tom punkt mellan aktörerna . Med fyra spelare , sätter varje spelare upp direkt från en annan spelares poäng . Anledningen till fem spelare kan inte spela är att styrelsen inte kommer att vara balanserad ; en person skulle vara mitt emot en tom punkt . Addera 3

Kasta ett mynt för att avgöra vilken spelare som kommer att starta spelet . När spelet startas kommer ordningen på spel vara medurs . Den första spelaren börjar med att flytta en kula till en intilliggande öppen plats eller hoppar en marmor till en öppen plats omedelbart förflutna som hoppade marmor .
4

Hoppa över vilken färg marmor , hoppa i någon riktning eller hoppa något Antalet kulor efter varandra i ett enda varv . Hoppade kulor är inte bort från brädet som i pjäser ; de helt enkelt stanna kvar på plats i styrelsen .
5

Flytta dina kulor i en grupp . Detta kommer att hjälpa till att ställa in hoppande möjligheter i följd och utöka dina kulor snabbare mot målpunkten . Försök alltid att hoppa din sista marmor fram emot att undvika att lämna den bakom . Med i rad hoppa, ibland kan det vara till din fördel att inte vidta alla tillgängliga hopp . Detta är en bra strategi att använda för att blockera din motståndare .
6

Fortsätt att flytta kulor mot destinationspunkten tills alla 10 kulor är på plats . När en marmor är på plats i målpunkten , kan det inte flyttas ut ur den punkten . Den enda drag tillåts är i punkten . Den första personen att flytta alla 10 av sina kulor från sin punkt över hela linjen till den motsatta punkten är vinnaren . Addera

Kommentera