Active Gym spel för barn

En av de viktigaste lärdomarna barnen kan lära sig är hur man tar väl hand om sig själva och sina kroppar . Som en gymnastiklärare , vill du förmedla dessa lärdomar till dina elever genom pedagogiska gym verksamhet . Håll dina elever är intresserade av vad de gör genom att låta dem spela vissa aktiva gym spel . Split Pairs

Få dina elever som kör med det här spelet . Börja med att välja en spelare att vara ” det . ” Dela upp resten av spelarna i par . Paren alla måste hålla händerna i hela spelet . Medan ” Det ” student räknas till 30 , paren huvudet bort från honom . När han avslutar räkna, jagar han spelarna , tagga någon han kan nå . Om en av partnerna av alla par blir taggad , får båda spelarna elimineras från spelet . Efter ” Det ” har eliminerat alla paren , välja en annan spelare att bli ” det ” och fortsätter med en annan runda . Spela så många rundor som tiden tillåter .
Giant Squid

För att starta spelet , skapa ett stort torg gräns i gymmet genom att lägga rep på golvet . Välj en spelare att bli jätte-tioarmad bläckfisk . Han står i mitten av torget . Instruera resten av spelarna att radas upp sida vid sida bakom en av sidorna i kvadraten . När du är klar ringer Giant Squid ut ” Simma fiska, bada ! ” Detta föran spelarna bakom linjen att köra till andra sidan bortom jätte-tioarmad bläckfisk . Medan de tävlar på den andra sidan , måste de undvika Giant Squid när han försöker tagga så många spelare som möjligt . Om en spelare blir taggad , de fryser fast. Alla spelare som gör den till den motsatta sidan måste fortsätta racing över mitten av torget varje gång Giant Squid ropar ” Swim fiska, bada . ” De frusna spelarna måste försöka tagga de andra spelarna när de tävlar med ; Men de måste stanna på sina platser . Den sista spelaren kvar som aldrig taggade vinner spelet . Addera Att gå genom tunneln

Börja här energigivande relä spel genom att dela upp spelarna i två lag . Linje lagen upp single – fil . Berätta för spelarna att sprida sina ben om hip – avstånd från varandra . När du blåser i visselpipan , den sista spelaren i varje rad måste krypa igenom hans lagkamrater ben tills han når framsidan av linjen . Den nya sista spelaren i raden gör samma så fort spelaren bakom sig har gått igenom hans ben . Detta mönster fortsätter tills en av linjerna har formats till sin ursprungliga line – up , med den ursprungliga första spelaren i den första positionen och den ursprungliga sista spelaren i den sista positionen i raden . Att laget vinner spelet . Addera

Kommentera