Enkla regler för Dungeons & Drakar

Det finns många specialiserade regler för Dungeons & Dragons för att ta itu med de många olika åtgärder en spelare kan vilja ta . Kärnan regeln är dock ganska enkel . D & D använder d20 tärningar mekaniker , vilket innebär att alla rullar är baserade på resultatet av att rulla en 20 -tärningen . Detta gäller för alla stridsflygprovoch sparande kast . Resultatet av rullen blir modifierad av andra faktorer , beroende på vad som valsen är till för. En rulle 20 ( före modifierare ) kallas en naturlig 20 eller en kritisk träff . En kritisk träff är en omedelbar succé , oavsett vad målet numret var . För en mer omfattande , men ändå förenklad version av reglerna , finns i snabbstarts regler . Anfall

strid, tecken lägga till en modifierare , som bygger på en relevant skicklighet, till deras d20 rulle. För grundläggande vapen attacker , är det styrkan modifieraren . För behörighet , kontrollera dess beskrivning för den aktuella modifieraren . Detta nummer ( rulle plus modifieraren ) jämförs med ett målnummer . För de flesta attacker detta kommer att bli pansar klass . För trollformler och andra krafter , kan det vara mod , viljestyrka eller reflex . Om numret som spelaren rullade är högre än antalet för målet , då spelaren har lyckats och får rulla skador . Varje vapen och makt kommer att ange antalet och storleken av formen ( eller tärningar ) som måste rullas . Resultatet subtraheras från målets Hit Point totalt .
Move , Minor , Standard

Under strid , kan varje tecken tar tre åtgärder , en av varje i följande kategorier : flytta , små och standard . Ett drag åtgärd innebär att du kan flytta din karaktär ett antal rutor till din hastighet . Löpning och laddning är andra flytta åtgärder med särskilda regler . En mindre åtgärd kan ladda ett armborst , ta ut en dryck , eller tända ett ljus . En vanlig åtgärd omfattar alla attacker och befogenheter ( om inte annat anges i kraft beskrivning ) . En spelare kan också välja att göra två flytta åtgärder , eller två mindre åtgärder och ett drag åtgärd .

Flygprov

Det finns 17 tecken färdigheter i D & D . Dessa färdigheter har en poäng beroende på om tecknet har valt att träna i den skicklighet och modifieraren av förmågan att färdigheten bygger på . Utbildning läggs fem punkter medan modifieraren kommer att fortsätta stiga i takt med att teckennivåer och förmåga punkter . När en karaktär behöver använda någon av dessa kunskaper , rullar hon en d20 , tillägger skicklighet poäng och jämför den siffran till ett målnummer . Målet nummer sätts av Dungeonmaster och bygger på svårigheten att uppgiften , plus eventuella miljöfaktorer DM kan känna är relevanta .
Death , Dying och Saving kastar

En karaktär som har reducerats till noll träffpunkterär inte död . Han är medvetslös och måste göra en spara kast för att undvika döden . Ett spar kast har ett mål antal 10 . Om spelare slår en 10 eller högre , han eller hon har lyckats . En medvetslös karaktär måste fortsätta att göra sparandet kastar mot döden varje runda tills han kan bli botad eller tills stridsändar, vilket som kommer först . Om spelaren misslyckas besparingen kasta tre gånger , då hans karaktär är död . Döda tecken kan uppstå genom vissa präst besvärjelser och ritualer om det finns kvarlevor . Tecken är ibland att göra sparandet kastar till slut stava effekter . Om han misslyckas , fortsätter effekten till nästa sväng , då han kan försöka igen . Addera

Kommentera