Hur man gör en cutscene i Unreal Development Kit

Unreal Development Kit , eller UDK , är ett utvecklingspaket för att skapa spel med Unreal Engine . Användare av UDK kan skapa sina egna spel , spel kartor och ändringar till befintliga spel . Förmågan att skapa mellansekvenser som utlöser vid slutförandet av en händelse i spelet är en funktion i UDK . Detta gör att användare flexibilitet för bearbetning repliker och förbättra gameplay av deras spel eller karta . För att göra en cutscene i UDK , kommer du att använda Matinee , en kamera inslag i programmet , samt inställnings utlösande händelser och fade kontroller . Instruktioner
1

Last UDK och starta en ny karta eller läsa in en redan befintlig.
2

Klicka på ” Actor Classes ” browser , välj alternativet ” CameraActor ” och placera den på kartan där du vill ha den . Rikta kameran skådespelaren i den riktning där cutscene börjar . Addera 3

Open ” Kismet ” och väljer att lägga till en Matinee objekt . Lägg till ett annat objekt , Matinee Data , och anslut den till Matiné .
4

Dubbelklicka på ” Matinee ” och högerklicka på det grå området och välj ” Lägg till ny Director Group . ” Högerklickapå den grå rymden igen och välj ” Lägg till ny kamera Group . ” Välj direktören alternativ och ställ in den för att använda ” CameraActor ” objekt .
5

Klicka ” Movement ” från alternativen under ” CameraGroup ” och välja ” Lägg till nyckel ” för att lägga till startpositionen för cutscene . Matinee bör nu se kameran i betraktaren .
6

Flytta kameran till en ny plats , efter sökvägen till cutscene du vill ha och tryck på ” Lägg till nyckel ” -knappen igen . Detta kommer att markera den nya placeringen av kameran på kartan .
7

Ställ in tidslinjen i Matinee till noll , och det kommer att förhandsgranska under din cutscene .
8

Högerklicka på ” DirGroup ” i Matinee och välj ” Lägg till ny Fade Track , ” tillämpa de värden för blekning till din kamera viktiga punkter att lägga till blekning . Ett värde på 1 är helt bleknat och ett värde på 0 är blekna alls. Lägg till ett värde till varje viktig punkt med de sista och första viktiga punkter som har ett värde på 1 .
9

Exit Matinee . I Kismet ser du datahändelser som måste anslutas till Matinee objektet . Anslut dessa genom att klicka på data händelsen och sedan dra en linje till den datapunkt på Matinee .
10

Spara och stäng Kismet och sedan spara ändringarna till din karta .

Kommentera