Hur man beräknar en attack Modifier på Dungeons & Drakar

En attack modifierare är ett nummer läggs till eller dras från ditt kastet och bas attack bonus i ” Dungeons & Dragons ” strid . Medan din bas attack bonus är i allmänhet långlivade , kan din attack modifier variera mellan mål i ett enda slag , eller till och med samma fiende vid olika tidpunkter . Attacken modifierings beräknas genom att betrakta de nuvarande slagfältet förhållanden som hjälper eller hindrar framgång för din nästa attack . Instruktioner
1

Börja med en bas attack modifierare av 0 . Olika värden ska läggas till eller dras till det som du avgöra vilken av dem gäller .
2

Lägg 2 till attacken modifierare om du har strids fördel mot din fiende . Du har strids fördel när du kan se dina mål och det är i ett fysiskt utsatt position , inte kan se dig , omedveten om din närvaro , slåss en av dina allierade på sin motsatta sida eller lider av ett psykiskt eller magisk effekt som överraskning eller bedövning . En gång per möte , kan du vinna striden fördel genom att utföra en lyckad bluff kontroll mot din motståndare . Addera 3

Subtrahera 2 från angrepp modifierings om försvararen är i eller bakom skydd , såsom en låg väggen, ett litet träd eller en stor möbel. Subtrahera 5 istället om locket är överlägsen . Detta gäller i situationer när du attackerar någon som är bakom ett fönster , galler eller pil slits .
4

Subtrahera 2 från angrepp modifier om din motståndare är dold . Detta gäller om din fiende är lätt skyms av svagt ljus , rök eller utfällning , eller är starkt skyms av särskilt tjock rök eller lövverk men står bredvid dig . Subtrahera 5 istället om försvararen är helt dold av fullständigt mörker eller osynlighet , eller är kraftigt skymd på avstånd från dig .
5

Subtrahera 2 om du är benägen , på något sätt hindras eller att avfyra ett vapen på länge intervallet. Lägg till 2 om du laddar din motståndare . Addera

Kommentera