Hur du kommer igång Spela Dungeons & Dragons medan du spelar som en dvärg Fighter

Dwarf fighter är en ikonisk karaktär klass och ras kombination i någon fantasy miljö , men framför allt i ” Dungeons & Dragons ”. Deras inneboende rasliga bonusar gör dvärgar väl lämpad för roller försvarare och skada återförsäljare . Fjärde upplagan tillägger klass befogenheter (eller exploits ) som ger varje klass möjlighet att variera sina vanliga attacker , så gör en dvärg fighter är mer än bara tuffast möjliga styrka och konstitution . Att välja rätt bedrifter och befogenheter för att passa dina gynnade förmågor är det första steget . När du har gjort det , måste du utrusta din karaktär som bäst passar hans eller hennes styrkor . Instruktioner
Skapa en dvärg Fighter
1

Tilldela din förmåga poäng . Förutom standard array, dvärgar får ett plus två bonus till konstitutionen och visdom . Styrka ska vara ditt primära förmåga . Högre konstitution leder till fler träffpunkter, som är avgörande för en kämpe , så din konstitution poäng bör också vara hög . Visdom och fingerfärdighet kan också vara värdefullt för en fighter , så du kanske vill göra det dina sekundära attribut . Förmåga poäng översätta till modifierare . För att bestämma modifier , dela upp din förmåga poäng i hälften ( avrunda nedåt ) och sedan subtrahera fem .
2

Beräkna din start hit poäng och helande stötar . Fighters börjar med 15 plus konstitution modifierare hit poäng och nio plus konstitution modifierare healing stötar . Addera 3

Beräkna ditt försvar poäng . Dessa är baserade på din förmåga poäng . Fighters får ett extra plus två till mod.
4

Välj dina kunskaper . Fighters kan välja tre av följande färdigheter : Friidrott ( Strength ) , Endurance ( konstitution ) , Heal ( visdom ) , skrämma ( Karisma ) och Streetwise ( Charisma ) . Dvärgar får också ett plus två bonus till Dungeoneering och uthållighet .
5

Välj din bedrift . Första – nivå tecken kan välja en ras – , klass – eller förmåga baserad bedrift . Fighters börjar med pansar färdigheter i tyg , läder , skinn, kedja och skala , och vapen färdigheter i enkla närstrid , militär närstrid , enkel varierade och militär varierade . Dvärgar börjar med en hammare vapen färdighet som gör att du kan använda både som kastar hammare och stridshammare . Du behöver inte ta någon av dessa bedrifter . Seghet ( fem extra skadepoäng per nivå ) är en allmänt ändamål bedrift som kan gynna alla tecken , men kämpar i synnerhet. Fighter specifika bedrifter inkluderar Shield Push , Potent Challenge och störande Shield . Dvärg -specifika bedrifter inkluderar Dodge Giants och Dwarven Vapen Färdighet . Ytterligare vapen eller rustning kompetens bedrifter kan också vara användbart .
6

Välj dina krafter . Första – nivå tecken får två At – Will , en Encounter och en daglig ström . Välj dina krafter baserade på vilken typ av vapen som du tänker använda , och om du föredrar att göra skada eller hjälpa allierade . Till exempel kommer At – den första nivån makten ” Tide of Iron ” är för fighters som använder en hand vapen och en sköld . ” Covering Attack ” gör en bundsförvant för att flytta ut ur skada långt medan du attackerar hennes fiende .
7

Bestäm din inriktning och religion . Din inriktning och din beskyddare gud måste vara samma . Moradin är det lagligt goda guden av skapelsen , beskyddare gudom av hantverkare och det vanligaste gudom följt av dvärgar . Som sagt , kan en fighter realistiskt ha vilken inriktning och tillbe någon av gudarna , beroende på vad du föredrar .
Equpping en dvärg Fighter
8

Välj ditt vapen (s ) . Se till att vapnet du väljer faller under en av dina färdigheter . Det är inte en dålig idé att köpa en närstrid och varierade vapen .
9

Välj din rustning . Dvärgar lider inte en rörelse straff från rustning , så tung rustning ( kedja , skala , plåt ) kommer inte att sakta ner dem hur de skulle andra fighters .
10

Välj annan utrustning . Alla tecken som börjar med 100 guld att spendera på vapen , rustningar och utrustning . Merparten av detta kommer att spenderas på vapen och rustningar , men du bör reservera en del av de vardagliga utstyrsel . En standard Adventurer Kit innehåller en ryggsäck , huvudvals , flinta och stål , en bältesväska , 10 dagars trail ransoner , 50 meter rep , två sunrods och en water . Det är ett fynd på 15 guldmynt . Du kanske också vill köpa klättrare s växel , ficklampor , kolvar , lyktor och olje eller camping leveranser om du ska vågat ut ur staden .
11

köper ammunition . Om du har en varierade vapen , glöm inte att köpa en lämplig ammunition . En standard STORFAMILJ av pilar , bultar eller sele kulor kostar en guld . Addera

Kommentera