Ancient Perpetual Motion Machines

Evighetsmaskiner— maskiner som producerar mer energi än de förbrukar och kan därför arbeta på obestämd tid — anses vara en fråga om fiktion , omöjligt att konstruera eller bygga . Men det hindrade inte dussintals gamla ingenjörer, vetenskapsmän och alkemister från att försöka . Även Leonardo da Vinci lekte med tanken , även om han beskrev också idén som harebrained och föreslog evighets forskare kan lika gärna gå med alkemister i sina uppdrag för livselixir eller de vises sten . Ursprung

Evighets har sitt ursprung , som idé , i Fjärran Östern . Den första kända beskrivningen av en evighetsmaskinkommer från den indiska matematikern Bhaskara . Han beskrev ett hjul med containrar fulla av kvicksilver knutna till dess omkrets . Han teoretiserade att kvicksilvret skulle vara närmare på den ena sidan än på den andra och skulle skulle flytta hjulet med stor kraft . Det finns inga bevis han någonsin faktiskt försökt att bygga upp sin design.
Överbalanserad Wheel

överbalanserad hjulet beskrivs av matematikern Bhaskara finns många gånger under medeltiden i olika former . Exempelvis föreslås Villard de Honnecourt en överbalanserad hjul med fyra hammare på ena sidan och tre på den andra. Han föreslog hjulet skulle vara i konstant rörelse , eftersom det alltid skulle vara en viktobalans . Självklart , han aldrig byggde det eller han skulle ha upptäckt det hela manick skulle stannat med en hammare som hänger ner i mitten och tre hammare på varje sida av hjulet . Addera återcirkulation Mills

renässansen var en särskilt fertila period för utformningen av evighetsmaskiner . En av de mest populära mönster arbetade kring idén om slutna vattencirkulation . Den byggmästare Francisco di Georgio förutsatt en egen variant i form av en vattenkvarn som drevs av en pumpmotor som drevs av ett växelsystem rörd av det fallande vattnet .

Magnetiska Perpetual Motion Machines

En annan typ av evighetsmaskinbyggde kring naturliga magneter . Dessa uppfinnare försökt att utnyttja de naturliga magnetiska egenskaper lodestones att locka en boll och låt den rulla ner en ramp där det skulle dras tillbaka . Det enda problemet med denna design är att en magnet kraftfull nog för att locka bollen är för stark för att låta det falla . Addera

Kommentera