Hur man kan slå Shinra i Sphere Break

En av sidouppdrag i ” Final Fantasy X – 2 ” är att spela i Sphere Break turneringen . Efter att ha slagit tre slumpmässiga spelare , kan Yuna ta på Shinra att vinna turneringen . Belöningen för att vinna är att Lady Luck Dressphere . Turneringen äger rum i kapitel 3 vid Luca . Shinra är den bästa Sphere Break spelare i spelet . Du kommer att ha 15 varv på 45 sekunder var tur , för att uppnå en kvot på 50 för att slå honom . Använd tre mynt Sphere Breaks att slå honom . Instruktioner
1

Titta på Core Nummer i mitten av brädet . Du måste välja mynt som ger upp till multiplar av det numret . Titta på Entry mynt som omger kärnan . Du måste välja minst ett av Entry mynt under en sväng . Resten av mynten är Border mynt . Gräns ​​mynt räknas mot din kvot . Du vill använda så många som möjligt .
2

Klicka på en post mynt som inte redan är en multipel av Core nummer . Klicka så lågt ett antal som möjligt eftersom det ger dig fler alternativ när du väljer Gräns ​​mynt . Addera 3

Klicka på två Border mynt som när de läggs samman med Entry myntet lika Core nummer . Till exempel, om Core nummer är ” 6 ” , och du väljer en post mynt av ” 1 ” , måste du klicka på två Border mynt som är lika ” 5 ” . Se till att den första gräns myntet skapar inte en multipel av Core nummer när sätts med Entry myntet . Du måste klicka tre mynt .
4

Upprepa steg två och tre , vilket gör tre mynt Sphere Breaks varje tur . Genom att klicka tre mynt varje tur bygger upp de Echoes snabbt , och höjer Kvot Bonus . Om du måste välja två Entry mynt för att göra en Sphere Break , gör det , men kom ihåg att de Entry mynten inte räknas mot kvoten . Addera

Kommentera