Tips för Dungeons & Drakar

Dungeons & Dragons är en av de mest välkända bordsskiva rollspel , och det med rätta — dess första utgåvan 1974 utlöste födelsen av hela RPG branschen , inspirerande hundratals bordsskiva och datorspel . Dungeons & Dragons spel har utvecklats lite under det senaste tredjedelen av ett sekel , och några användbara tips kan räcka långt . Objekt du behöver

Dungeons & Dragons innehåller en svindlande mängd magiska föremål som din karaktär kan bära och använda , men ofta du har att välja för att ta med dig , och många av dem är gränsfall värdelös. En handfull av magiska föremål i synnerhet är viktigt för varje tecken att ha . Försök att få både en förtrollad vapen och förtrollad rustning . The Cloak av Resistance ger dig en bonus på allt sparande kast kommer Ring of Protection ger dig en omläggning bonus , och Amulet of Natural Armor ger dig en AC bonus , var lika med objektets förtrollning nivå .

Flanking

Flanking är en viktig taktik för att använda när de deltar i hand – to-hand bekämpa i versioner av spelet efter andra upplagan . Om du anlitar en fiende med en melee attack och en vänlig enhet hotar den på motsatt sida eller hörn , tar emot din attack en +2 bonus . Enligt denna regel nackdelen någon avvärja två angriparna på en gång har i verkliga livet bekämpa. Att arbeta tillsammans med ditt parti -kamrater att flankera fiender kan hjälpa dig att få monstren till en snabbare död . Vissa fiender , som de odöda , är immuna mot flankattacker.

Attacker av Opportunity

En attack möjligheter är en free hit du är tillåtet att göra på en fiende som tappar sin vakt kort under strid för att göra något annat , till exempel dricka en dryck , kasta en trollformel eller göra en varierade anfall , såsom att skjuta en båge . Ett angrepp av möjligheter kan orsaka en fiende trollkarlens förtrollning till fizzle , vilket gör det en mycket effektiv teknik . Du kan lätt provocera attacker av möjligheter från fientliga kombattanter också, dock . För att spela det säkert , undvika att ta icke-militära åtgärder och aldrig röra sig mer än det säkra maximalt fem meter per varv , då i ett slagsmål . Om du är en spell caster , alltid kasta på defensiven som inte provocera en attack av möjligheter .

Focus Fire

flesta monster i Dungeons & Dragons don ’ t bli något svagare eftersom de är skadade , och kan fortfarande attackera med full grymhet tills de drar sitt sista andetag . På grund av detta , är det alltid ett bättre val för en part att fokusera på en fiende i en tid när de konfronteras med flera fiender . Detta brukar ta ungefär lika lång tid som att attackera dem alla på en gång — men eftersom varje BOV dör du tar det mycket mindre skada varje sväng , snarare än att ta emot den fulla angrepp in i det sista .
Addera

Kommentera