Information om Dungeons & Drakar 3,5

” Dungeons & Dragons 3.5 ” av Wizards of the Coast är inte riktigt en ny upplaga av den klassiska rollspel , utan snarare en uppdatering av den tredje upplagan . Till skillnad från den fjärde upplagan av D & D , där reglerna och spelstil skiljer sig från den för den tredje upplagan , gör D & D 3.5 några revideringar av grundregler och känslan av D & D 3E . Ändringar i Combat System

De stora förändringar från tredje till 3,5 upplagor är stridssystemet . Under 3.5 är strid i D & D huvudsakligen baserad på användningen av D & D miniatyrer , som sammanfaller med D & D Miniatures Game . Men genom att göra kampen miniatyr – baserade , reglerna är mer intensiv och därför mer komplicerad . Den nya revisionen lägger separata vapen kategorier baserat på storleken av varelserna . Den ytterligare komplexitet 3.5 gör striden mindre vätska än den tredje upplagan , eftersom DM måste ständigt hänvisa till regelböcker för varje närstrid omgång .

Ändringar Klasser

de teckenklasser fick en liten översyn i 3.5 med flera ändringar i viktiga klasser . Den Tracking skicklighet har betonats för Ranger klassen , vilket är mer i samklang med naturen av klassen . Dessutom kan Rangers nu använda bågskytte skicklighet i motsats till två Vapen . Rogues , barbarer , trollkarlar och Bards har också reviderats ; till exempel , Rogues och Barbarians är högre sannolikhet för att undvika fällor , medan spellcasters förlorar en lägre nivå stava varje gång de nivå upp . Dessa tweaks till klasserna är utformade för att göra karaktärerna mer konsekvent än i tidigare upplagor .

Ändringar kompetens och Knep

D & D 3.5 har eliminerat många färdigheter som inte används ofta , såsom Intuit Riktning. Många Knep har också lagts till ; Men de flesta är ” två till två färdigheter” och liknande förmåner . Vissa Knep har kombinerats , till exempel två – vapen Fighting och Ambidexterity . Några andra Knep har lagts till medan andra har utelämnats , men förändringarna är mindre betydande än i den fjärde upplagan .

Ändringar i kärn Böcker

Spelarens Handbok fick minst antal förändringar , med identiska konst och meningar i vissa kapitel . Som ett resultat , bör 3,5 Spelarens handbok inte betraktas som en kärn bok eftersom förändringarna är ytliga . Med hjälp av den tredje upplagan Spelarens handbok räcker för någon gamer behov . I Dungeon Master handbok hade också några förändringar ; främst lagt material från andra källor, till exempel Epic nivå handbok . The Monster Manual är den enda kärn bok som fick en betydande översyn . Konsten i denna bok har ändrats , och varje bild har en kommenterad beskrivning , till skillnad från den tredje upplagan . Organisationen av förteckningen över monster har också reviderats , vilket gör det lättare att hitta specifika varelser i boken . För spelare som vill spela som ett monster , har Monsters Manual nu justeringar nivå , vilket gör att datorer ( Spela tecken) för att göra spelbara monster med så mycket information som någon av de traditionella klasserna . Addera

Kommentera