Hur man flyger en 3D helikopter

3 – D eller ” pitch ” fjärrkontroll modell helikoptrar har tagit modellering världen med storm under de senaste åren . Dessa flygbilder akrobater klarar av nästan alla extrema manöver du kan tänka dig ; ibland verkar de även att trotsa gravitationen eller förklaring . För dem som vill komma upp i luften utan den tidskrävande processen att först bygga en modell , många tillverkare erbjuder kompletta färdiga att fly kit . Dessa kit innehåller allt som behövs för att få flyga på bara några minuter , och efter praktiken erbjuda en släkting RC nybörjare en chans att uppleva högpresterande 3D- action . Eftersom bladen kan ändra tonhöjd eller anfallsvinkel , dessa helikoptrar är kapabla inverterad flygning och har en ” idle up ” eller stunt läge när 3D- flygning är desired.Things du behöver
Ready-to -fly 3D- kapabel helikopter
Training kit
Visa fler Instruktioner
1

Fäst utbildning kit till landning medar av helikoptern med den medföljande hårdvaran
2

Snurra upp knivarna genom att långsamt öka den vänstra spaken på sändaren . När modellen börjar glida på marken , inte ökar på gasen ytterligare , och börjar att kompensera för den rörelse med cykliska kontroller på den högra spaken . Försök alltid att hålla modellen direkt framför med svansen mot dig . Addera 3

Hovra helikoptern . En gång kunna tryggt hantera modellens rörelser på marken , öka gasen till ungefär hälften , då den ska lyfta från marken . Återigen , försök att hålla en stabil hovring med modellen rakt framför dig .
4

Peka på olika inriktningar . När en stabil hovring bibehålls , försök att sväva modellen med näsan mot dig , eller en ” näsa i ” hovra . Försök även sido in svävar där helikoptern är 90 grader från dig . Detta kommer att förbättra samordning och inriktning för flygning framåt .
5

Skjut den högra spaken något framåt medan i en svävande , och modellen kommer att slå fram och flyger bort från dig . Ta tillbaka det genom att försiktigt dra ner på samma pinne . När säker , prova en cirkel eller figur 8 genom att flyga fram och styra cirkeln med roderkontrollpå vänsterspaken .
6

Engage idle – up -läge . När säker med alla dessa mönster , flip stunt lägesomkopplaren på sändaren samtidigt i en svävande att aktivera 3D- kapacitet . Huvudet hastigheten är nu låst på full effekt och extrema manövrar kan prövas . För att vända helikoptern upp och ned , flytta till höger sticka framåt tills modellen inverterar . Nu upp /ner kontrollen är omvända . För att gå högre , måste du sänka den vänstra spaken och vice versa . Genom att använda de cykliska och kollektiva kontroller tillsammans kan stora loopar och rullar utföras . Addera

Kommentera