Hur man gör en hästkapplöpning Board Game

Kom i anda av hästkapplöpning genom att skapa din egen hästkapplöpning brädspel . Du behöver bara några få material som du förmodligen redan har runt ditt hus och en hälsosam dos av fantasi för att göra din egen brädspel . Du kan även lägga till en pedagogisk komponent till hästkapplöpning brädspel om du spelar med barnen . Det kan vara nödvändigt att ändra spelet beroende på ålder och utvecklingsnivå av folket playing.Things du behöver
Ett ark av standardstorlek affisch styrelse
Färgade markörer
Saxar ruler
knapparna eller pennies
Små plast leksak hästar
Dice
Rensa kontakt papper
Visa fler Instruktioner
1

Skär affischen styrelse på mitten . Hälften blir spelplanen , och den andra hälften kommer att användas senare för att skapa andra spel ombord bitar .
2

Använd markörer för att rita en rund bana på affischen ombord . Banan ska vara minst lika breda som knappar eller mynt som du kommer att använda som spelbrädamarkörer . Addera 3

hjälp av linjal , separera banan i 1-tums rutor . Använd färgglada markörer för att färga varje ruta . Glöm rutor som berör olika färger .
4

Med några rutor , skriver siffrorna ” 1 ”, ” 2 ” eller ” 3 ” med en svart markering . Lämna några rutor utan siffror . Rita tre spelkortetstora rutor i mitten av spåret. Märk varje låda med en ” 1 ”, ” 2 ” och ” 3 . ” Märk en startgrindoch mållinjen på spelplanen .
5

Skär den oanvända delen av affischen styrelse i spelar – kort stora bitar . Separera dessa bitar i tre lika stora högar . Etikett en lugg ” Kentucky Derby ( 1 ) , ” en annan hög ” The Belmont Stakes ( 2 ) , ” och den sista högen ” The Preakness ( 3 ) . ” På varje kort , skapa en fråga för en spelare att svara . Dessa kan vara frågor om hästkapplöpning för racing fans , eller pedagogiska frågor om du skapar spelet för utbildnings -eller klassrummet ändamål . Ge varje kort ett värde beroende på svårigheten i fråga som ” ett steg ” eller ” två utrymmen . ” Placera varje hög med frågekort i mitten av banan på de dragna rutor . Täck spelplanen och alla spelpjäser med tydlig kontakt papper för hållbarhet .
6

Att spela spelet , spelarna kommer att rulla två dö och flytta sin spelpjäs runt kvadraterna på tävlingsbanan . Använd mynt , knappar eller små plasthästarför spelpjäser . Spelare kommer att flytta runt banan , svara på frågor när de landar på den numrerade torget . Om spelaren svarar rätt på frågan , kommer hon gå vidare antalet rutor som är noterade på frågan kortet . Om hon svarar på frågan felaktigt , kan hon antingen flytta tillbaka en offentlig saknar henne nästa sväng . Ändra riktningarna efter behov beroende på spelarnas åldrar och förmågor . Addera

Kommentera