Hur att fylla i din Dungeons & Dragons Character Record Blad innan spelet börjar

Fylla i en teckenbladföre ett Dungeons & Dragons kampanj kräver lite kreativitet och några grundläggande matematiska kunskaper . Eftersom Dungeon Master ( DM ) styr spelet , rådfråga honom om eventuella begränsningar av ras och klass val ut av kampanjen . Den ” Dungeons & Dragons Spelar handbok ” innehåller detaljerad information om att skapa och hantera karaktär , samt information om möjliga klasser och raser i game.Things Du behöver
” Dungeons & Dragons Spelar handbok ”
Character ark
Pencil
Visa fler Instruktioner
1

Använd en penna . Du kommer förmodligen att behöva göra korrigeringar och justeringar under spelet .
2

Fyll i karaktärens namn och fysiska egenskaper inom områdena längst upp på arket . Inklusive längd, vikt , ögonfärg och liknande egenskaper hjälper spelaren att utveckla en klar uppfattning om karaktären , och hjälper DM på samma sätt . Addera 3

Fyll i karaktärens klass, ras och anpassning . Kontrollera med DM innan du gör detta – kampanjen hon har i åtanke kan begränsa dina val . Vidare kan vissa kräva att Ability Scores etableras först . Rådfråga DM eller ” Dungeons & Dragons Spelar handbok ” för mer information om varje element .
4

Börja rulla för Ability Scores . De sex kategorierna är styrka , fingerfärdighet , konstitution , intelligens , visdom och karisma . Varje kapacitetsställning bestäms genom en valsningsschemabestäms av DM. En vanlig rullande schema för att avgöra poängen är ” 4D6 ” rulle . Den spelare slår fyra tärningar för varje kapacitetsställning , släppa de lägsta tärningar och tillsätta de återstående tre i varje enskilt fall för att producera den ursprungliga kapacitetsställning . De sex nummer som resulterar kan tilldelas någon kategori .
5

Gör nödvändiga justeringar av din förmåga Scores följd av ditt val av ras och klass . Skriv in dessa i fält i avsnittet förmågan poäng av karaktären bladet . Till exempel , Elven karaktärer får en +2 bonus i fingerfärdighet , men en -2 hit till konstitutionen . . Konsultera ” Spelarens Handbook ” för detaljer
6

Fyll i din Spar Kastar : Fortitude , Reflex och viljestyrka . Dessa siffror kommer från vissa Ability Scores och olika förmåga och Magic modifierare som följer av ditt val av klass och ras . Till exempel, om du har en Elven Ranger med en bas poäng av 10 i fingerfärdighet , skulle han få en två i fingerfärdighet , en +1 magiska Modifier och en 2 Förmåga Modifier, vilket ger sammanlagt 15 för Reflex .

7

Fyll i någon utrustning som din karaktär kommer att börja spelet . Generellt DMs tillåter 100 guldmynt för inköp av basutrustning innan spelet börjar . Skriv in den utrustning köpt i listan på den andra sidan av karaktären bladet . Du ska fylla i de flesta andra delar efter matchen börjar , i samråd med DM och andra aktörer . Addera

Kommentera