Hur man skapar Nintendo GameCube -spel

Nintendo ' s GameCube spelkonsol är mångsidig och mycket populär bland de die-hard ” Super Mario Bros ” och ” Zelda ” fläktar , så att utveckla ett spel för att systemet har högsta prioritet för många spelutvecklare . Men att skapa en GameCube videospel kräver ett team av hängivna programmerare och multimedia specialister för att spelet ska lyckas . Så länge du håller dig till din plan , kommer du att uppnå dina goal.Things Du behöver
datakod programmerare
3D modell skapare
Ljud tekniker
Visa fler Instruktioner

1

emot en högskoleexamen inom ett ämnesområde som kommer att hjälpa i spel – utveckling . Till exempel kommer en examen företagsekonomi ge dig kunskap om hur man driver en spel – utvecklingsbolag .
2

Utveckla en idé . Beskriv hela spelet ' s berättelse , gameplay , ljud och utseende . Varje detalj måste ritas ut innan vi går vidare , därför att göra saker i farten kommer att tvinga spelet att försenas och inte korrekt utformad , vilket orsakar brister och fel att dyka upp under hela den färdiga produkten . Addera 3

Hyr en personal . Du behöver dator kod programmerare för att bygga spelet ' s språk . Du behöver 3D- modell skapare för att skapa mönster av allt i spelet ' s värld . Ljud tekniker är nödvändiga för att utforma ljudeffekter och komponera musiken också.
4

Hitta en GameCube Software Development Kit . Detta kit gör att ditt team för att testa spelet på samma specifikationer som varje GameCube körs på . Om spelet körs inne i satsen , kommer den att köra på en GameCube .
5

Bygg programkod i C + + , som används för att bygga program och spel av alla slag på grund av dess kraftfulla backbone . Se till att spelet ' s värld har förinställda regler och att varje datorstyrd karaktär har en artificiell intelligens som känns realistisk .
6

Skapa 3D-modeller med känsla för detaljer , som innefattar skapandet av varje tecken och stycke landskap sett genom hela matchen .
7

Form unika ljudeffekter för allt i spelet så att spelarna kommer att känna att de är en del av spelet & # 039 ; s värld . Design musik som spelas hela scener , öppningen och slutar att ytterligare engagera spelarna . Addera

Kommentera